قیمت گذاری مرغ به اختیار هر استان گذاشته شود

مشکات آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با وجود کاهش تولید مرغ در دو ماهه اخیر به دلیل گرمای هوا، اما در پنج ماه نخست امسال 20 درصد میزان جوجه ریزی در استان افزایش یافته است.

مهرداد مرادمند در نشست خبری افتتاح پروژه های بخش کشاورزی به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در فاصله هفته جهاد کشاورزی تا هفته دولت 260 پروژه با قابلیت افتتاح معرفی و روز گذشته در تیران و کرون به دست استاندار رونمایی شد.

وی با اشاره به بارش های مناسب پاییز و زمستان 97 و تداوم آن در فروردین و اردیبهشت 98 و همچنین بهبود وضعیت کشاورزی در سال زراعی جاری، تصریح کرد: ذخیره آبی زاینده رود با وجودی که در ابتدای پاییز در سطح پایینی قرار داشت، اما با تمهیدات صورت گرفته و انجام کارشناسی توانستیم این کمبود را جبران کنیم و برای نخستین بار طی 10سال اخیر شاهد جریان آب زاینده رود در فصل تابستان و تداوم آب بعد از برداشت گندم بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه به دیگر اقدامات این سازمان جهت توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: یارانه ای از طرف سازمان جهاد کشاورزی در کنار یارانه دولت برای تامین بذر مناسب با کمترین میزان سود بانکی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

وی در پاسخ به سوالی  در خصوص التهاب در بازار مرغ و اعتراض مرغداران از قیمت مصوب دولت، اظهار کرد: مرغداران در زمان گرما با اینکه وزن طیور کاهش می یابد، اما باید به همان میزان قبل و مطابق نرخ مصوب کشور تولید کنند که این موجب اعتراض آنها شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به گلایه مرغداران اصفهانی از قیمت 8550 پنجاه تومانی مصوب برای مرغ زنده و تعطیلی سه روزه کشتارگاه های استان، گفت: در آن زمان مرغدار، مرغ زنده را به قیمت مصوب به کشتارگاه عرضه نکرد، بنابراین کشتارگاه ها مرغی برای کشتار نداشتند و این موجب تعطیلی آنها شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به مشکلات پیش آمده پیرو قیمت گذاری کشوری، باید قیمت گذاری به اختیار هر استان گذاشته شود تا بنا بر شرایط هر استان تصمیم گیری شود، در این صورت نه به مصرف کننده و نه تولیدکننده فشار وارد نمی شود.

مرادمند در پاسخ به سوال دیگر درباره علت افزایش قیمت مرغ، افزود: در فصل تابستان به خصوص تیر و مرداد به علت افزایش گرما، جوجه ریزی کاهش و وزن گیری مرغ نیز کمتر می شود، بنابراین تولیدات روند نزولی پیدا می کند، اما این امر طبیعی است و با گذر از گرما برطرف خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا احتمال کاهش تولید مرغ در این شرایط وجود دارد، گفت: با توجه به کاهش دمای هوا میزان تولیدات مرغ در حال افزایش است و احتمالی برای کاهش وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: با وجود کاهش تولید مرغ در دو ماهه اخیر به دلیل گرمای هوا، اما در پنج ماه نخست امسال 20 درصد میزان جوجه ریزی در استان افزایش یافته است.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.