مانور سراسری مقابله با حوادث درکاشان برگزار شد

«محمد مسعود چایچی» از برگزاری مانور سراسری اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه درشهرک خاتم الانبیاء (ص) کاشان خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت:با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در چند ماهه اخیر ، مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه ، روزشنبه 30دی ماه سال 96 همزمان با سالگرد حادثه تلخ پلاسکو و در راستای گرامیداشت یادشهدای گرانقدر آتش نشان آن حادثه برگزار شد .

محمد مسعود چایچی بیان کرد : این مانور مشترک بین سازمان های امدادی و خدماتی شهرستان که می توانند در حوادث بزرگ حضور داشته باشند با هدف کسب آمادگی های لازم، تمرین جدی در جهت مقابله با حوادث ، هماهنگی بیشتردستگاههای امدادی و خدماتی در امر امداد رسانی ، ارزیابی و بررسی تجهیزات ساختمان های بلندمرتبه و همچنین مشخص شدن نقاط ضعف و قوت احتمالی در مواجهه با اینگونه حوادث ، تشخیص و رفع کمبود ها مخصوصا در بخش تجهیزات در یکی از بلوک های شهرک خاتم الانبیاء کاشان (مسکن مهر) برگزار شد.

چایچی در ادامه گفت : در این مانور که با مشارکت مرکز مدیریت و کنترل بحران فرمانداری شهرستان کاشان ،فرماندهی انتظامی و پلیس راهور ،سازمان جمعیت هلال احمر،مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اورژانس ،ادارات برق ، گاز و شرکت آب و فاضلاب ،معاونت خدمات شهری ، اداره بحران و پدافند غیرعامل و سازمان اتوبوسرانی شهرداری کاشان برگزار شد.

وی افزود: از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان ، تعداد ۸ دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات سبک وسنگین و 35 نیروی عملیاتی از ایستگاه های شماره2، 4و5 در این مانور که در دوبخش اطفاء حریق طبقات ساختمان 4 طبقه و امداد نجات ساکنین در محل جهت انجام عملیات شرکت داشتند .

ایشان بابیان اینکه این مانور تحت نظارت مدیران و روسای امدادی شهرستان کاشان برگزار و تمامی موارد حائز اهمیت ، کمبود و ضعف ها در این مانور جهت بررسی، ارزیابی و تحلیل بیشتر ثبت شد.

مدیر عامل آتش نشانی گفت : با توجه به وجود برخی ساختمانهای ناایمن در کاشان ، اهمیت بحث ضوابط ایمن سازی شهری ، معماری و سازه های ساختمانی ، نقش راه پله های فرار ، فواصل بین ساختمان های چند طبقه ، رعایت محوطه سازی مناسب جهت دسترسی مناسب خودرو های امدادی ، تاسیسات برقی و مکانیکی ، سیستم های اعلام و اطفاء حریق از جمله نقاط پر اهمیت در ساخت ساختمانهای چند طبقه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.