ما سکوت کردیم، شما خبرهای خوش بانک تجارت را به مردم بدهید

خبر رسید که ممکن است باجه بانک تجارت از مشکات جمع شود؛ خبر بد و ناراحت کننده‌ای بود. این خبر شاید برای آنها که وسیله نقلیه دارند و هر روز به شهرهای اطراف می‌روند و برمی‌گردند چندان آسیبی به دنبال نداشت اما می‌توانست مشکلات زیادی را برای پدران و مادرانی ایجاد کند که گاهی برای وارد کردن رمز حساب عابربانکشان هم ناچارند بایستند تا آشنایی پیدا کنند.

وظیفه خود دانستیم که با اطلاع رسانی و هشدار، یک عزم عمومی را برای حفظ باجه و حتی تبدیل آن به شعبه ایجاد کنیم اما به محض آنکه خبر منتشر شد برخی از اعضای شورا، مسئولان شهر و اقوام و دوستان آنها انتقادها و اتهام‌ها را علیه تنها رسانه شهر مطرح کردند.

یکی از اعضای شورا پیامک فرستاد و عضو جوان دیگری در صفحه اینستاگرام خود استوری با این محتوا منتشر کرد: «همشهریان عزیز، به شایعات توجه نکنید ان شاء الله خبرهای خوبی در راه است…»

همزمان با پیام این اعضای شورا، عده‌ای انگشت اتهام را به سوی مشکات آنلاین گرفتند. اینها بخشی از پیام‌هایی است که در واکنش به خبر مشکات آنلاین منتشر شد:
«این خبرها کذب است و از ترفندهای مشکات آنلاین»؛«افرادی پیگیر برگرداندن بانک هستند، به زودی شعبه بانک به مشکات باز می گردد. همشهریان عزیز جای نگرانی نیست. فقط خواهشا به گفته کسایی که در نظر دارند بین مردم تشنج ایجاد کنند توجه نکنید.»
«یکی از موضوعات مهمی که قرار است در شورای ششم پیگیری شود تبدیل باجه به بانک است…».

تلاش کردیم با انتشار مصاحبه بخشدار، منتقدان را متوجه جدی بودن موضوع کنیم. اما سرپرست وقت شهرداری هم در ذیل آن مصاحبه مطلبی را در پاسخ یک شهروند نوشت که نشان می‌داد معتقد نیست که می‌شود از آن مصاحبه برچیده شدن باجه را برداشت کرد تا آنکه نهایتا مصاحبه رئیس بانک تجارت کاشان منتشر شد.

انتظار می‌‎رفت با این اقدام مشکات آنلاین و یادداشتی که با موضوع لزوم همگرایی و اتحاد برای حفظ باجه و تبدیل آن به شعبه منتشر کردیم، رویه عوض شود اما پیغام‌هایی فرستاده شد و تصمیماتی اتخاذ کردند که جا دارد به تفصیل به آن بپردازیم.

این اقدامات تا آنجا پیش رفت که حتی منجر به کنار نشستن برخی از معتمدانی شد، که عزمشان را برای حفظ باجه جزم کرده بودند.

مشکات آنلاین ۱۲ هفته است که سکوت کرده و کلامی از بانک تجارت حرف نزده اما بانک را رها نکنید. این فرمان در دست شماست.
ما امیدواریم آنان که وعده بازگردان شعبه بانک تجارت و خبرهای خوب را به مردم داده بودند، به وعده خود عمل کرده و همه را شاد کنند.

 

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

اخبار مشکات را در اینستاگرام دنبال کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.