مخدوش کنندگان پلاک در استان اصفهان مجرم محسوب می‌شوند

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب ازدحام جمعیت در شهرها زیاد می‌شود که این امر به دلیل تامین مایحتاج خانواده‌ها و تعطیل کردن اصناف است این ازدحام بیشتر تراکم خودرویی است.

 

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی استان اصفهان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: ترددهای بومی و شبانه به ویژه در شهرستان اصفهان همچنان براساس روال گذشته برجای خود استوار است و تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا این محدودیت‌ها را دستخوش تغییر و یا لغو نکند آن را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: تا زمانی که دستورالعملی از سوی ستاد مقابله با کرونا برای پلیس ارسال نشود، این شرایط پابرجا است و متخلفانی که از این دستورات سرپیچی کنند براساس قانون جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیان کرد: اعمال قانون خودروهای متخلف همچون گذشته بدین شرح است که تردد پلاک‌های غیربومی در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و شهرستان‌های با وضعیت قرمز مبلغ یک میلیون تومان جریمه به همراه دارد، همچنین برای ترددهای غیرضروری از ساعت 9 شب تا 4 صبح مبلغ 200 هزار تومان جریمه در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از ساعت 18 تا 20 شب ازدحام جمعیت در شهرها زیاد می‌شود که این امر به دلیل تامین مایحتاج خانواده‌ها و تعطیل کردن اصناف در آن ساعات است، به همین خاطر تراکم جمعیتی شدید در این بین به وجود می‌آید که طبیعی است. این ازدحام بیشتر تراکم خودرویی است که قطعا بی‌تاثیر نیست.

محمدی با اشاره به ادامه طرح زوج و فرد در اصفهان خاطرنشان کرد: در مورد طرح زوج و فرد فعلا مصوبه‌ای نداشتیم اما اگر این طرح به دلیل ازدیاد آلودگی هوا یا موضوعات دیگر اعمال شد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که مصوبه آن توسط شورای ترافیک یا ستاد مقابله با کرونا باید صادر شود.

وی بیان کرد: با افرادی که پلاک خودرو خود را مخدوش می‌کنند شدیدا برخورد خواهیم کرد و پس از احضار آنان خودرو را توقیف می‌کنیم چرا که این موضوع خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و علاوه بر یک تا 3 ماه توقیف خودرو مبلغ 3 تا 6 میلیون تومان هم جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: افرادی که عدد پلاک خود را تغییر می‌دهند متخلف به حساب نمی‌آیند بلکه مجرم هستند و با مجرمان نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.