مراسم مذهبی و سیاسی در اصفهان حضوری برگزار نمی‌شود

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: براساس ابلاغ وزارت کشور به استانداران کشور مراسم ویژه سیاسی، مذهبی و آیینی در دی ماه به صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

حجت الله غلامی شامگاه روز دوشنبه درحاشیه شصت و چهارمین ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: مراسم نهم، سیزدهم و بیست، نهم دی ماه و ایام سوگواری ایام فاطمیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا شاهد تجمعات نباشیم.

وی ادامه داد: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

غلامی بیان کرد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت کرونا در استان مطلوب بوده و کاهش قابل توجهی در تعداد بستری، مبتلایان و فوتی‌ها داریم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه به میزان یک پنجم در همه موارد کرونا در استان کاهش یافت، تصریح کرد: باید دستورالعمل‌ها در مناطق با وضعیت زرد و نارنجی اجرا و نظارت و بازرسی ویژه در این راستا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طی یک ماه گذشته در بخش حمل و نقل کاهش ۲۰ درصدی ورودی به مرکز استان و کاهش ۱۸ درصدی خروجی از استان را شاهد بودیم همچنین سفرهای شبانه شهری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته غلامی ترددهای درون شهری از ساعت پنج صبح تا ساعت ۲۱ افزایش یافت، از این رو تصمیماتی اتخاذ شده که استان به وضعیت قبل و افزایش بیماری کرونا باز نگردد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه ماسک در ادارات اجباری است و براساس اطلاعات تاکنون ۵۰ درصد از ادارات به این سامانه مجهز شدند، اداراتی که تاکنون به سامانه ماسک متصل نشدند ظرف ۲ روز آینده باید متصل شوند.

غلامی با بیان اینکه مسئولیت تردد در شهرهای با وضعیت زرد به استان‌ها تفویض شد، اظهار داشت: در جلسه امشب مصوب شد برخی از شهرهای با وضعیت زرد از جمله نجف آباد، شاهین شهر، شهرضا، آران و بیدگل، زرین شهر و مبارکه به لحاظ ارتباط با شهرهای نارنجی محدودیت تردد اعمال شود.

وی بیان کرد: از روز پنجشنبه هفته جاری تا پایان دی ماه طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر برای ناوگان حمل و نقل اعمال و جرایم توسط دوربین‌ها ثبت خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: با توجه به تقاضای مردم مبنی بر زیارت اهل قبور ورودی آرامستان‌ها باز خواهد بود و افراد برای زیارت بدون برگزاری مراسم می‌توانند حضور داشته باشند.

وی گفت: مراکز تفریحی در فضای باز می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند البته فعالیت مراکز تفریحی در فضای بسته ممنوع است همچنین مراکز تفریحی مانند تله کابین با محدودیت ۲ نفر در هر کابین می‌تواند فعالیت کند.

غلامی تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون نزدیک به ۳۷ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت وارد شده است همچنین به صنعت گردشگری خسارات قابل توجهی ماهانه نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

به گفته وی حدود ۱۵ درصد بر تولید ناخالص داخلی استان ناشی از کرونا ضرر و زیان وارد شده است.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۳۷۳ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۴ هزار و ۸۱۴ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.