نام‌گذاری میدان یا خیابانی به نام مرحوم نقوی خیر سلامت در کاشان

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان خواستار نام‌گذاری میدان یا خیابانی در کاشان به نام مرحوم «حاج محمد صادق نقوی» خیر بیمارستان نقوی شد.

به گزارش روابط عمومی شوری اسلامی شهر کاشان، دکتر «علیرضا مفرح»، در پنجاه‌و‌چهارمین نشست رسمی شورای شهر با اشاره به مصوبات کمیسون خدمات شهری و صورت‌جلسه آن گفت: با توجه به این‌که قرار است بیماستان نقوی، موقوفه «حاج محمد صادق نقوی» تغییر کاربری داده و به بیمارستان بقیة‌الله منتقل شود، شایسته است میدان یا خیابانی در سطح شهر به نام این خیر نام‌گذاری شود.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر،‌ اداره اوقاف و امور خیریه نیز طی نامه‌ای پیشنهاد چنین نام‌گذاریی برای تجلیل هر چه بهتر از این خیر سلامت را مطرح کرده است.

بیمارستان نقوی که بخش عمده خدمات آن متعلق به پوشش بیماران حوادث و فوریت‌های پزشکی است و شامل چند درمانگاه هم می‌شود، در نزدیکی چهارراه آیت‌الله کاشانی و منطقه پر ترافیک کاشان قرار دارد.

«محمدصادق نقوی» یکی از تجار خوش‌نام است که اواسط عصر ناصری در کاشان به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۵ از دنیا رفت.
آن مرحوم بیمارستان نقوی به مساحت ۷ هزار متر را برای درمان رایگان بیماران نیازمند تاسیس و وقف کرد و تعداد قابل‌توجهی موقوفه دیگر را نیز وقف اداره، گسترش و توسعه این بیمارستان کرد.
سنگ قبر مرحوم صادق نقوی واقف بیمارستان نقوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.