نانوایی‌هایی آران‌وبیدگلی حق فروش آرد ندارند

فرماندار آران‌وبیدگل گفت: فروش آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها ممنوع است و با متخلفان احتمالی در این شهرستان برخورد قانونی می‌شود.

 

اسماعیل بایبوردی شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان افزود: برای آژانس‌های مسافربری و باربری‌ها ابلاغ می‌شود تا برای جابه‌جایی کیسه‌های آرد نانوایی‌ها با مجوز اتحادیه آرد و نان اقدام کنند و مردم نیز بدانند که هرگونه جابه‌جایی کیسه‌ای آرد از سوی خودروهای شخصی و عمومی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

 

وی به همه نانوایی‌های آزادپز و نیمه آزادپز هشدار داد که در صورت جابه‌جایی کیسه‌های آرد با نشان دولتی، برخورد محکم و قانونی می‌شود.

 

فرماندار آران‌وبیدگل تصریح کرد: در این راستا نانوایی متخلف بر اساس قانون تعطیل، سهمیه آرد قطع می‌شود و به دیگر نانوایی‌ها تعلق خواهد گرفت.

 

بایبوردی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های این شهرستان در راستای برطرف کردن مشکل حمل و نقل آرد استفاده شود.

 

وی سهمیه آرد برای هر نفر را ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم در ماه برشمرد و اضافه کرد: سهمیه ماهانه آرد این شهرستان برای نانوایی‌های دولتی و آزادپز ۸۷۱ تن است که ۶۴۰ تن آرد برای ۱۱۵ نانوایی دولتی و ۲۳۱ تن آرد برای ۷۲ نانوایی نیمه دولتی را شامل می‌شود.

 

وی تاکید کرد: تهیه پروتکل نحوه فرآوری و به عمل آوردن خمیر مطلوب توسط نانوایان از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان شهرستان انجام و به نانوایان ابلاغ شود.

 

فرماندار آران‌وبیدگل گفت: نانوایی‌ها ملزم به نصب بنر اطلاع‌رسان تحویلی از سوی اتحادیه مربوطه هستند که شامل قیمت و وزن نان، ساعت کاری، مقدار سهمیه ماهانه و تعطیلی هفتگی نانوایی می‌شود.

 

۱۸۷ نانوایی دولتی و آزادپز در زمان حاضر در شهرستان آران‌وبیدگل فعالیت دارند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.