مسابقات رباتیک دانش‌آموزان کاشان

چهارمین دوره رقابت‌های رباتیک دانش‌آموزی کاشان در مدرسه شهدای مخملبافی برگزار شد.

در این رقابت‌های یک روزه 60 تیم یک و 2 نفره در رده‌های سنی 5 تا 15 سال در رشته‌های ربات خدمت‌کار، آتش‌نشان، جنگ‌جو، فوتبالیست، خلاق و رالی سرعتی با هم به رقابت پرداختند.

در چهارمین دوره رقابت‌های رباتیک دانش‌آموزان کاشان؛ در رشته ربات جنگ‌جو سنگین وزنتیم عرفان فخریه کاشان، محمدصادق کریمی و امیر حسین نصیری رتبه اول، فوتبالیست محمد لیاقتی، ربات جنگ‌جوی سبک محمدجواد نجاتی و ربات مسیریاب بدون میکرو خانم کیکیا عظیمی توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

نفرات برتر این مسابقات به مسابقات رباتیک کشوری و جشنواره خوارزمی اعزام می‌شوند.

چهارمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کاشان کاپ 2018 با مشارکت 60 تیم دانش‌آموزی و حضور 120 دانش‌آموز پنج‌شنبه 29 آذر ماه 1397 با مدیریت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و کارشناسی فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش کاشان و توسط گروه‌های اساد، خانه روباتیک کاشان، مرکز روباتیک کاشان و خانه خلاقبت کارینو در لیگ های مسیر یاب بدون میکرو و با میکرو ، فوتبالیست ، جنگجو با گرایش های سبک و سنگین در دبیرستان مخملبافی برگزار شد.

مسابقات رباتیک دانش‌آموزی نوعی مسابقه علمی است که در آن دانش‌آموزان با کمک برنامه کدنویسی نوعی ساده از ربات‌ها را طراحی می‌کنند و این ربات‌ها در روز مسابقه با کمک هدایت از دور توسط تیم یا دانش‌آموز سازنده با هم مسابقه می‌دهند و در نتیجه سازنده برنامه و کدنویس‌ها با هم به یک رقابت علمی می‌پردازند.

رقابت‌ها از نوع علمی به تشویق دانش‌آموزان به پی‌گیری برنامه‌های علمی که با هیجانات خاص‌، که با ذوق شخصی همراه است منجر می‌شود و در نتیجه برندگان می‌توانند با اعزام به جشنواره‌های سطح بالاتری از انواع استانی و کشوری، و جشنواره دانش‌آموزی خوارزمی به شکوفایی استعدادهای علمی خود کمک شایانی داشته باشند.

مدیریت آموزش و پرورش کاشان طی 10 سال گذشته در اغلب رقابت‌های ورزشی و علمی در سطح استان و کشور حایز رتبه‌های برتر بوده و در بین مناطق 40 گانه استان نیز اغلب سرآمد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.