نوبت دهی پزشکان فقط از راه دور؛ کاشان هنوز در وضعیت قرمز است

پزشکان هر ساعت بیش از 6 بیمار را نمی‌توانند ویزیت کنند و برای ویزیت بیماران هم حتما باید از روش نوبت دهی تلفنی یا الکترونیک استفاده کنند.

محمد حاج جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار مشکات آنلاین درباره رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در برخی از مطبها گفت: برابر دستورالعمل وزارتخانه ضروری است مطب‌ها نوبت‌دهی الکترونیک و از راه دور داشته باشند.

وی افزود: پزشکان رشته های مختلف در هر ساعت بیش از 6 بیمار را نباید ویزیت کنند و این تعداد برای روانپزشکان به چهار بیمار می رسد.

حاج جعفری گفت نظارت بر این دستور العمل برعهده سازمان نظام پزشکی گذاشته شده که انتظار می‌رود سازمان ورود پیدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی در مطبها تاکید کرد و از پزشکان خواست شرایطی را فراهم کنند که مدت زمان حضور بیمار در مطلب به حق اقل ممکن برسد.

وی افزود: ما توصیه کرده‌ایم که همه بیماران حتماً ماسک داشته باشند. کادر درمان هم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند. ملحفه موادی که برای معاینه به کار برده می‌شود، استریل شده یا یک‌بارمصرف باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از بیماران خواست فقط در شرایط مورد نیاز و آن هم با یک همراه به مطب مراجعه کنند تا مطبها شلوغ نشود.

حاج جعفری گفت مراجعه کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مطب، بیمارستان و کلینیک‌ها با سامانه 190 تماس گرفته و یا در ساعات اداری حضوری یا غیرحضوری شکایات خود را به بخش نظارت سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان اطلاع دهند.

حاجی جعفری در ادامه گفت: با تعامل با سازمان‌های نظام پزشکی هر منطقه، اختیار تعطیلی یا عدم تعطیلی بعضی رشته‌ها را به مناطق داده‌اند. آخرین تصمیم ما این بود که برای مطب‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها محدودیتی وجود نداشته و با رعایت اصول فعال باشند. اگر جایی احساس کنیم که رشته‌ای وجود دارد که مردم نیاز به آن دارند و پزشکی وجود ندارد، مداخله می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره وضعیت شیوع کرونا در کاشان گفت: ما هنوز در وضعیت بحران هستیم. وضعیت ما قرمز است و تمام موارد را باید رعایت کنیم.

وی با نگرانی از «پیک‌های وحشتناک» که در اوایل شیوع بیماری کاشان با آن روبرو شد از کم شدن تعداد بستری ها خبر داد و گفت: کاهش تعداد موارد بستری در بیمارستان را به‌عنوان یک معیار قرار می‌دهیم؛ اگر این بستری‌ها افزایش شدید داشته باشد، این یک نگرانی است.

حاج جعفری افزود: گاهی روزانه بیش از صد بیمار بستری می کردیم. در حال حاضر روزی 20 تا 30 بیمار بستری می‌شوند و ما فعلاً نمی‌توانیم بگوییم پیک دوم اتفاق افتاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.