همه از تیم ملی حمایت کنیم/ برای انتقاد فرصت هست

رضا پَرکاس مربی ایرانی حاضر در آلمان در آستانه آغاز جام جهانی 2018 در یادداشتی نوشته باید با فراموش کردن گذشته در شرایط کنونی، همه به دنبال حمایت از تیم ملی فوتبال باشیم.

متن یادداشت این مربی ایرانی بدین شرح است:

با توجه پایان آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران می‌توان گفت: شروع جام جهانی برای بازیکنان و کادر فنی. از الان باید هر آنچه در گذشته و مسیر آماده سازی بر تیم گذشته را به فراموشی بسپاریم. باید حمایت و همراهی کاملی داشته باشیم تا  بازیکنان بتوانند خود را در بزرگترین ویترین فوتبال جهانی به خوبی عرضه کنند.

عملکرد موفق و با کیفیت بازیکنان می‌تواند پتانسیل فوتبال ایران را برای جهانیان نمایان کند ؛ راه ورود آنها و دیگر بازیکنان را به تیم‌های با کیفیت اروپایی باز نماید که برای آینده و پیشرفت فوتبال ایران بسیار مفید خواهد بود.

برای کادر فنی و همکاران خودمان بهترین عملکرد توام با نتایج خوب را خواستار باشیم. هر چند که چنین تصور می‌شود که موفقیت، می‌تواند رزومه خوبی برای کادر فنی باشد، اما باید فراتر را نگاه کنیم و بدانیم که در مجموع این افتخارات در تاریخ برای فوتبال ایران ثبت خواهد شد و انگیزه‌ای می‌شود برای تکرار موفقیت‌های دیگر در بازی‌های قاره‌ای و جهانی.

بیایم موفقیت این کادر و بازیکنان را، موفقیت تیم ملی ایران بدانیم و اشخاص را فقط وسیله‌ای فرض کنیم برای سربلندی و پیشرفت فوتبال ایران. همانگونه که رکورد قهرمانی در جام جهانی به نام برزیل ثبت شده نه مربیان و بازیکنان آن زمان؛ همچون قهرمانی‌های دیگر تیم‌ها.

یک نمونه آشکار دیگر؛‌ در قاره کهن صعود تیم کره جنوبی به نیمه نهایی (مقام چهارم در جام جهانی 2002) در تاریخ می‌ماند نه اینکه سر مربی آنها چه کسی بوده است.

در پایان جام جهانی‌ وقت کافی و مناسب برای نقد فنی و استفاده مفید از تجربیات بازی‌ها خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.