هنرمند نباید جلو مسئولان دست دراز کند/ تعامل مجموعه شهری و هنرمندان، سبب توسعه فرهنگی می شود/ دعوت از سفیران کشورهای خارجی برای تماشای «مرده ماهی ها»

کارگردان و عوامل تئاتر «مرده ماهی ها » در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان و مدیر امور ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری این شهر، درباره شیوه تعامل این گروه هنری با مجموعه مدیریت شهری گفتگو کردند.

 

این جلسه شب گذشته در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کاشان برگزار شد.

 

«عباس جمالی» کارگردان و نویسنده تئاتر مرده ماهی ها ، با نفی رویکردِ درخواستِ کمکِ مجموعه های هنری از مسئولان گفت: معتقدم که یک هنرمند هیچ وقت نباید برای دریافت کمک دستش را جلو دولت و مسئولان دراز کند، اما گروههای هنری به عنوان یکی از مجموعه های تاثیرگذار فرهنگی، می توانند با مدیریت شهری تعامل داشته باشند.

 

این هنرمند نام آشنای کاشانی، درباره مجموعۀ فعال در تئاتر مرده ماهی ها گفت: هدف ما فقط اجرای تئاتر نیست؛ بلکه به دنبال تربیت نسلِ حرفه ای و آشنا با اصول روزِ تئاتر در کاشان هستیم. آینده ای را که برای این گروه ترسیم کرده ایم فراتر از کاشان است و اگر در مسیر با مانعی روبرو نشویم این گروه قابلیت اجرا در سایر شهرهای کشور و حتی قابلیت اجرا در سایر کشورها را دارد.

 

به دنبال تربیت نسلِ حرفه ای و آشنا با اصول روزِ تئاتر در کاشان هستیم

جمالی با اشاره به حضور تعدادی از  گردشگران خارجی در سالن تمرین نمایش مرده ماهی ها، افزود: تعدادی از گردشگران خارجی  که استاد دانشگاه بودند، وقتی که از نزدیک با این کار آشنا شدند از اجرای چنین تئاترهایی در ایران تعجب کردند.

 

کارگردان مرده ماهی ها از دعوت «بنیاد رودکی ایران»، برای اجرای «مرده ماهی ها» در تهران خبر داد و گفت: دوستان بنده که با این کار آشنا شده اند از ما برای اجرا در زیر برج آزادی تهران دعوت کرده اند.

 

نویسنده مرده ماهی ها، درباره داستان این تئاتر گفت: نگاه به شرایط امروز دنیا نشان می دهد که جنگ به مساله اصلی تبدیل شده و موضوع داستان مرده ماهی ها ضد جنگ و در ستیز با وضعیت کنونی جهان است.

 

جمالی افزود: سالن های تئاتر کاشان نمی توانست از پس این همه بازیگر بربیاید لذا یک سالن به مجموعه سالنهای تئاتر کاشان در محل خانه تئاتر اضافه کردیم. این سالن با هزینه شخصی دوستان آماده شده است.

 

عضو گروه تئاتر مشق تهران، درباره روند شکل گیری این گروه تئاتر گفت: در اسفندماه سال گذشته خانه تئاتر از من برای برگزاری کلاسهای آموزش تئاتر دعوت کرد. پروسه اجرای ما فروردین ماه سال جاری در کاشان آغاز شده و از فروردین تا اول تابستان روی آماده سازی متقاضیان کار کردیم. از آن زمان تاکنون در گرما و سرما این تئاتر تمرین می شوند. 28 نفر روی صحنه اند و کل عوامل 50 نفرند که همه اهل کاشانند.

 

جمالی با تاکید بر نقش مدیریت شهری در توسعه فرهنگ و هنر ادامه داد: ما هر سال شاهد حضور گروه تئاتر بندر عباس در تهران هستیم. این گروه با تعامل و حمایت شهرداری بندرعباس توانسته است در خارج کشور هم اجرا داشته باشد. من اهل کاشانم و دوست دارم به کاشانی بودن خودم افتخار کنم، می خواهم به تئاتر کاشان افتخار کنم و این مساله با تعامل مدیریت شهری با مجموعه های هنری ممکن می شود.

 

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان نمایش مرده ماهی ها را «بزرگ و وزین» خواند

«محمدعلی فرجی» مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان نمایش مرده ماهی ها را «بزرگ و وزین» خواند و گفت: در حد توان بخشی از نیازهای سخت افزاری دوستان را تامین کرده ایم اما این کار نیازمند حمایت جدی مجموعه مدیریت شهری است.

 

فرجی با اشاره به توانایی های گروه هنری خانه تئاتر کاشان از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا خواست تا در راستای احترام به فرهنگ شهروندی به این مجموعه کمک کنند.

 

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان به درخواست عوامل اجرایی تئاتر مرده ماهی ها برای دعوت از سفیران کشورهای خارجی پاسخ مثبت داد و گفت: شهرداری ضمن دعوت از سفیران کشورهای خارجی برای تماشای این تئاتر فاخر، میزبانی آنها را نیز برعهده می گیرد.

 

«حسین حیدریان» رئیس شورای شهر کاشان با تشکر از تلاش مجموعه نمایش مرده ماهی ها از مدیر روابط بین الملل شهرداری خواست تا لایحه کمک به این مجموعه هنری را تنظیم و به شورا ارائه کند.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    شما به این ولگردهای شهر می گویید هنرمند؟!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.