رویه جاری این‌است که به پروژه‌های مشارکتی سریع‌تر کمک شود

فرماندار کاشان گفت: هرکجا حضور مردم و نقش خیرین وجود دارد، شاهد ثمرات و اقدامات خوب و ارزنده‌ای هستیم.

حمیدرضا مومنیان، در نخستین نشست شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان که در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، با بیان اهمیت نقش خیرین در راستای نیل به اهداف متعالی سازمان بهزیستی، افزود: در این شورا قرار نیست به موازات فعالیت خیریه‌ها اقدامی انجام شود، بلکه در کنار رسالت خطیر بهزیستی، به دنبال جلب مشارکت حداکثری و توزیع بهینه اعتبارات و امکانات بین جامعه هدف هستیم.

مومنیان با تاکید بر این‌که هنر مسئولان اطمینان‌بخشی به خیرین است افزود: نباید این ذهنیت برای خیرین ایجاد شود که بهزیستی رقیب ایشان است.

معاون استاندار، شهرستان کاشان را برخوردار از نعمت خیرین نیک‌اندیش وخوشنام دانسته و یادآور شد: در اکثر پروژه‌های زیرساختی و عام‌المنفعه شهرستان شاهد حضور و نقش‌آفرینی خیرین هستیم. این موضوع مورد توجه دولت نیز بوده و خوشبختانه رویه‌ای در نظام اداری کشور حاکم است که به پروژه‌های مشارکتی بیشتر و سریع‌تر کمک شود.

به گفته وی کمک‌ها به جامعه هدف بهزیستی، مساعدت صرف مالی نیست و ظرفیت‌سازی و تغییر نگرش نسبت به معلولان، کمک به حضور معلولان در جامعه و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم شهری برای دسترسی مناسب این عزیزان باید فرهنگ‌سازی و فراهم شود.

مومنیان یکی دیگر از آسیب‌ها در حوزه نهادهای خیریه را عدم پرداختن به اولویت‌های درجه اول جامعه برشمرده و تصریح کرد: این‌که در تامین اقلام اساسی و نیازهای معیشتی خانوارهای دارای عضو معلول و کم‌توان تلاش می‌شود، درخور تحسین و ستایش است ولی نیاز اساسی معلولان کسب آموزش، مهارت‌آموزی و اشتغال است تا روحیه خودباوری و عزت نفس در این عزیزان تقویت گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.