واکنش عجیب به یک خبر در کاشان

در پی انتشار خبر «تلفات سنگین قطع برق روی دست مرغداران کاشانی» در خبرگزاری ایانا و بازنشر آن در کانال تلگرامی اهل کاشانم با ذکر منبع، خبر مسوول شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان با ارسال جوابیه عجیب در فضای مجازی نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.

به‌گزارش کانال کیوسک کاشان،‌ در این جوابیه که همراه با شماره و سربرگ دولتی است، خبرگزاری و کانال خبری ایرنا و اهل کاشانم مورد خطاب قرارگرفته‌اند، در حالی که بر اساس قانون مطبوعات منبع انتشار خبر یعنی خبرگزاریایانا باید مورد خاطب قرار گرفته و برای درج این جوابیه اقدام کند.

شایان ذکر است خبرگزاری ایرنا تنها خبرگزاری رسمی و دولتی کشور، هیچگاه همچین خبری منتشر نکرده و بعد بخشنامه دولت فعالیتش را در تلگرام متوقف کرده است که شبکه دامپزشکی باید در اصلاح جوابیه و عذرخواهی از این اتفاق اقدام کند.

گفتنی است این خبر در تاریخ ۱۲ مرداد در ایانا منتشرشده ولی تا قبل از بازنشر آن در کانال اهل کاشانم بعد از ۴۸ ساعت مسوول شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان متوجه آن شده و امروز ۱۵ مرداد به این شیوه غیرمعمول واکنش نشان داده است که موجب سواستفاده و جوگیر شدن برخی افراد نابلد رسانه‌ای در فضای مجازی شده‌است.

به نوشته کیوسک کاشان، دو روز دیگر مصادف با ۱۷ مرداد و روز خبرنگار است امیدواریم در کنار پیام‌های تبریک تبلیغاتی و نشست‌های دورهمی و عکس‌های یادگاری مسوولان با خبرنگاران شهر، راه‌کارهایی برای آشنایی با قانون مطبوعات در ادارات و ارگان‌ها، حمایت و حفظ احترام به رسانه‌ها و جلوگیری از تضییع حقوق خبرنگاران و عکاسان خبری توسط افراد سودجو و نابلد و شبه خبرنگار در فضای مجازی اتخاذ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.