ورود به مرنجاب ممنوع نیست

رئیس کلوپ سافاری استان‌های جنوب‌غربی کشور گفت: این کلوپ، تنها ورود خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری در کویر مرنجاب را منوط به دریافت مجوز و رعایت ضوابط کرده اما ممنوعیتی برای تردد گردشگران و خانواده‌ها وجود ندارد.

حسین‌انصاری‌فرد دوشنبه ۷ آبان‌ماه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بهره‌برداری علاقه‌مندان و گردش‌گران از کویر مرنجاب ادامه داشته و آمادگی صدور مجوز جهت ورود خودروهای دو دیفرانسیل واجد شرایط به این منطقه نیز وجود دارد.

وی افزود: مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به دفتر کلوپ سافاری استان،‌ واقع در ضلع شرقی میدان فولاد آران و بیدگل و ارائه مدارک مورد نیاز در مسیر کویر مرنجاب تردد کنند.

رئیس کلوپ سافاری استان‌های جنوب غربی کشور، همراه داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت خودرو، برگه معاینه فنی و امضای تعهدنامه (پذیرش برخی محدودیت‌ها) را از جمله مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تردد در کویر مرنجاب برای خودروهای دو دیفرانسیل و علاقه‌مندان آفرود و سافاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کلوپ سافاری استان اصفهان تلاش دارد که با اجرای طرح سامان‌دهی آفرود، سافاری و حمایت از تورهای گردش‌گری تحت نظارت، زمینه‌های سفری مسئولانه را فراهم و از ایراد آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.

انصاری‌فرد تصریح کرد: هرگونه حضور بدون مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگران در مرنجاب می‌تواند برای گونه‌های جانوری، پوشش گیاهی و سیمای بکر کنونی کویر آسیب‌زا باشد و امید می‌رود با اجرای این طرح، رویدادهای ناگوار رانندگی ناشی از فقدان آشنایی گردش‌گران با منطقه نیز کاهش یابد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.