وزارت ارشاد: رسانه ملی ایران، تلگرام است

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دوره‌ای که ما شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیریم تمام شده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا «حمیدرضا ضیایی‌پرور» گفت: نخبگان ما رسانه‌های خارجی را می‌بینند. در حوزه رسانه‌های مجازی هم بالغ بر ۶۰ درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند؛ چیزی حدود ۵۵ میلیون نفر که از این تعداد، بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر از تلگرام استفاده می‌کنند و در واقع رسانه ملی ایران تلگرام است. به همین دلیل فیلتر کردند و سیاست انقباضی تشکیل دادند اما مردم ترکش نکردند.

ضیایی‌پرور افزود: با بررسی رسانه هر کشور می‌توان اقتصاد آن را متوجه شد، امروز رسانه چاپی ایران رو به تعطیلی است، مدل جالبی که در حال ایجاد است، استارتاپ‌های جدید است.

در همین حال یک نماینده مجلس خواستار رفع فیلتریگ توئیتر شد و گفت: توییتر باید رفع فیلتر شود؛ نباید هنر ما محدودیت و مسدودیت باشد.

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که توئیتر باید رفع فیلتر شود گفت فیلتر راه‌حل و راهکار حل مشکلات فضای مجازی نیست بلکه به عنوان ابزار کنترلی موقت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید می‌کند که ما چه موافق فیلترینگ فضای مجازی باشیم چه نباشیم به هیچ وجه امکان کنترل آن وجود ندارد. البته هیچ کشوری نیز در این زمینه موفق نشده است.

شبکه اجتماعی توئیتر که بالاترین ضریب حضور دولتمردان در شبکه‌های اجتماعی را دارد، و با توجه به میکروبلاگ و کوتاه‌نویسی آن، ظرفیت قابل‌توجهی برای انتقال سریع و تساعدی یک پیام یا خبر دارد، از بیش از ۱۰ سال پیش در ایران فیلتر است، اما اغلب مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران در آن حساب کاربری تایید شده دارند و دائم حساب کاربری‌شان به‌روز می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق، حداد عادل رئیس اسبق مجلس، محموجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از جمله مهم‌ترین مقامات ایرانی هستند که در توئیتر حساب کاربری تایید شده دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.