پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک و داروساز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پیامی روز پزشک و داروساز را به جامعه پزشکی، اساتید، اعضای هیات علمی، پزشکان و داروسازان شاغل در دانشگاه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، متن پیام دکتر «ابراهیم کوچکی» به شرح ذیر است:

یکم شهریورماه، زادروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور به مناسبت میلاد محمد زکریای رازی پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی به عنوان روز داروساز نام‌گذاری شده است.

پزشکان ضامن سلامت جامعه بوده و به عنوان تامین‌کنندگان امنیت روحی بیماران، فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می‌بخشند و آسایش و آرامش خاطر خود را در راه تأمین سلامت بیماران هزینه می‌نمایند و به هنگام هجوم دشمنان به سرزمین مقدس اسلامی ایران سینه خود را سپر بلا نموده و با سلاح دانش و مهارت به مبارزه با ستم‌گران متجاوز پرداختند.

در تکمیل زنجیره ارزشمند درمان برای یک بیمار دردمند، بدون شک، داروساز یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های به‌هم تنیده شده و موثر موردنیاز در این مسیر مقدس است که در تلاش برای شفای بیمار نقشی بی‌مانند دارد.

ضرورت دارو و داروسازی و نقش آن درتامین سلامت بیماران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و در شرایط کنونی این عزیزان با عزم مثال‌زدنی در خودکفایی تولیدات دارویی در زمینه توسعه و پیشرفت کشور گام‌هایی بلند برداشتند.

اینجانب روز پزشک و داروساز را به جامعه پزشکی شاغل در دانشگاه تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم این عزیزان در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان‌هاست، سرلوحه تلاش بی‌وقفه خود قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.