کارگاه آموزشی “محیط کار ایمن” در کاشان برگزار شد

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان از برگزاری کارگاه آموزشی محیط کار، محیط ایمن در طی ۸ روز خبر داد.

به گزارش تسنیم از کاشان، «حسن رمضانی» شام‌گاه دوشنبه 26 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در راستای ارتقا دانش و بینش مخاطبان در حوزه قانون کار و ایمنی، دوره آموزش ایمنی و ارزیابی ریسک ویژه مسئولان ایمنی واحدهای اقتصادی شهرستان و مهندسین ناظر ساختمانی از تاریخ  ١٧ تا ٢٥ آذرماه  به مدت ٥٦ ساعت طی مدت ٨روز در اداره تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی کاشان برگزار شد.

 رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در این دوره آموزشی که بالغ بر ٤٥ نفر از مسئولان ایمنی صنایع و ٢٥نفر از ناظران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کاشان حضور داشتند؛ آموزش‌ در مورد ایمنی و خطرات و راه های افزایش ضریب ایمنی و کاهش خطرات در محیط کار و بسترسازی برای پیشگیری قبل از وقوع حوادث آموزش داده شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقا فرهنگ ایمنی عمومی در محیط‌های کاری و فضاهای صنعتی و همچنین کارگاه‌های ساختمانی به‌منظور کاهش رخداد و حوادث ناشی از کار عنوان کرد.

وی با یادآوری شعار “محیط کار؛ محیط ایمن” بیان کرد: دستیابی به بالاترین ضریب ایمنی  و تلاش در این خصوص فریضه‌ای است که بسیاری از نابسامانی‌ها در فضای کسب و کار را برطرف می‌سازد و رعایت اصل سه جانبه‌گرایی به مفهوم هماهنگی و همراهی کارگران و کارفرمایان و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی را لازمه تحقق این شعار عنوان کرد.

منطقه فرهنگی کاشان با داشتن بیش از 3 هزار واحد صنعتی مدرن در بیش از 10 شهرک صنعتی؛ و با سابقه دیرینه صنعتی از قدیم ترین زمان ها یکی از بزرگ ترین مناطق با تعداد بالای کارگر است و آموزش ایمینی و جلوگیری از خطرات احتمالی کار، یکی از ضروریات بدیهی در این منطقه به شمار می رود که باید به شکل موسمی و با تقویمی دقیق در دستور کار نهادهای مرتبط باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.