کاشان، فرهنگ و کرونا

اخبار هرشب برخورد و پلمپ چندین واحد صنفی در روزهای بحرانی ایران عزیز به دلیل احتکار اقلام ضروری بهداشتی بسیار متاثرم می کرد تا اینکه چند روز پیش خبر از حکم دادستانی و پلمپ سه داروخانه!!!در فضای مجازی خبری کاشان پیچید.
دردم هزاران برابر شد وقتی دیدیم برعکس خاصیت متقلب شایعات مجازی واقعیت محض بود و یک لحظه تمام باورهای عمیق ذهنی که حاصل 40 سال زندگی در شهر متمدن و فرهنگی کاشان بود را به یکباره بر سرم آوار کرد.
کاش آن لحظه که ویروس کرونا مرزها را درمینوردید و با کشورگشایی قلمرو بسیاری را تحت شاهنشاهی خودش می کشید سرهای زیادی را از دم تیغ میگذراند فرش قرمزش را پهن نمیکردیم و به دیکتاتوریش تن نمیدادیم و در بدو ورودش پا در رکابش نمیشدیم و انسانیت را برای خوشایندش قربانی نمیکردیم.
کاش انبار هایمان را از سلاح جنگی که در اختیار خودی ها باید گذاشت تا پیروزمندانه به جنگ اهریمن بدذات بروند برای سود بیشتر و خوش خدمتی به شاه کرونا و وطن فروشی و تضعیف جبهه خودی ها صرف نمیکردیم.
آنانکه ماسک ها و اقلام بهداشتی ضدعفونی کننده را احتکار میکردند تا روزی که مباداست با درآمدی سرشار توزیع کنند آب بر آسیاب “نامردی” ریختند و جان هموطنان خود را در سبدی آراسته تقدیم ویروسی سرکش نمودند.
هموطن بیدار شو که اینک سربازانی با لباس رزم پزشکی و پرستاری در خط مقدم تمام دغدغه اشان حفظ جان ما و فرزندان و خانواده ماست و تو که چشمانت را بر این همه خدمت و جانفشانی میبندی کاش زمان جنگ را به یاد می آوردی که چگونه برخی ها برای اینکه من و تو زنده بمانیم جانشان را در دست گرفتند و بی ریا رفتند و تو اما در این شرایط…
کاش میدانستی وقتی یک ماسک را از هموطن خود دریغ میداری تا فردا با سود بیشتری او را مرهون لطفت قرار دهی شاید دیگر دیر باشد.
شاید همو که امروز نتوانست خودش را در مقابل این ویروس محفوظ نگه دارد به شرط حیات، فرزند تو را نیز ناخواسته درگیر بیماری نموده و آنگاه حتی انبارهای پر از تجهزات تو نیز به دادش نخواهد رسید.
وقتی به خودمان رحم نمیکنیم حتی اگر سربازان همچنان پابرجا بجنگند از خودی ها ضربه خواهیم خورد.
اکنون وقت یاریست.باید کاری کرد.
باید شمایی که سنگری دارید آن را برای محافظت از جان همنوعانتان آماده کنید نه اینکه آن را به دشمن بسپارید.
دولت محترم و همکاران وزارت بهداشت کار خودشان را بلدند .کمی فرهنگمان را بازخوانی کنیم.مانند شیرزنانی باشیم که پشت خط جبهه هر چه که داشتند صادقانه برای جبهه ها فرستادند تا اینگونه پابرجا مانده ایم تو نیز نمیگویم اینگونه باش لااقل آنچه را که برای خدمت به تو سپرده اند انجام بده.
احتکار کردن اقلام ضروری و مایحتاج مردم و گران فروشی آنهم در این شرایط سخت زیبنده ایرانی نیست.
با مردم عادی کوچه و بازار و خانواده خودت مهربان باش بی شک خدا مهربانان را دوست دارد.
به امید پیروزی و سربلندی ایران وایرانی
شهروندی از شهر 7000 ساله سیلک کاشان

آقای ناصح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.