کاشان نخبگانش را کم دوست دارد

با گذشت پنج روز از اعلام نتایج نفرات برتر کنکور سراسری 97 و کسب رتبه چهارم رشته علوم‌انسانی توسط خانم «فرنوش فخار» از کاشان، جز حضور دیرهنگام  «حسین مقنی نصرآبادی» مدیر جدید آموزش و پرورش با همراهی «ساداتی‌نژاد» نماینده کاشان و آران و بیدگل  آن هم البته با رنگ و بوی خاص تبلیغاتی و انتشار پرتعداد تصاویر این حضور در فضای مجازی چیزی از مسؤلین کاشان مشاهده نشده است.

جز این دیدار، تاکنون هیچ واکنشی در قبال این موفقیت علمی فرزند کاشان از سوی دیگر مسؤلان شهر ولو بنا به عادت مألوف و نصب بنر تبریک انجام نشده، و این در حالی است که داستان به اصطلاح تحویل گرفتن دیرهنگام کاپیتان کاشانیِ تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 از سوی مسؤلان زادگاه «احسان حاج‌صفی» هنوز پیش روی ماست.

خیلی از آن روزها دور نشده‌ایم. اگر شماری از رسانه‌های مطالبه‌گر و نه مجیزگوی شهر، بارها و بارها در قالب کنایه تلنگری به مسؤلان نمی‌زدند، مطمئنأ تا همین حالا هم که یک ماهی از جام جهانی گذشته حتی خبری از اهدای یک نشانِ بزنشان درجه هشت هم به او نبود!

پنج روز فرصت مناسبی بود تا مسؤلین شهر در حرکتی مشترک که به نوعی بوی اتحاد بدهد” از نماینده مجلس، فرماندار، شهردار و اعضا شورا ” با حضور در منزل نخبه علمی” خانم فرنوش فخار ” این موفقیت را به وی تبریک گفته یا دست‌کم در نشست شورای اداری شهرستان کاشان” پنجشنبه گذشته” مراسم تجلیلی در حضور مسوولان شهر از وی انجام شود.

اما داستان آن‌جاست که اهمیت آموزش و پرورش و قدردانستن جایگاه شایستگان و نخبگان علمی در این شهر گویی جایگاهی فراتر از سخن‌سرایی مسؤلان در نشست‌های رسمی و شعار ندارد. شاید ما خیلی پرتوقع‌ایم و به نظر می‌رسد در این روزها که نقل محافل در حول و حوش روکم‌کنی‌های مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان در گردش است و یکی مچ می‌خواباند و دیگری ناخرسندی‌اش را با غیبت در نشست معارفه مدیر زیردستی‌اش نشان می‌دهد، انتظار زیادی است که ارج‌داشتی شایسته از یک نخبه علمی در شهرمان را شاهد باشیم!

اما در میانه نگاه کم‌فروغ رسانه‌های بومی منطقه، به این موفقیت و در شرایطی که با توجیه فرصت کم برای گفت‌وگو با فخار و رساندن آن به پخش ارگان تلویزیونی شهرداری کاشان، ظاهرأ پرداختن به این بانوی نوجوان نخبه به برنامه آتی کاشانه حواله شده، فخار به برنامه تلویزیونی ” زنده رود ” استان اصفهان دعوت شد. شهردار اصفهان نیز در برنامه راديويي” شهر و شهروند” با تبریک به نفرات برتر کنکور سراسری گفت: همچنین فرنوش فخار از کاشان رتبه چهارم گروه علوم انسانی را كسب كرده كه افتخار دیگري براي اصفهان است و اميدواريم در برنامه‌های آینده شهر بتوانيم از ظرفیت‌ این نخبگان استفاده کنیم.

داستان، داستان بی‌توجهی به نخبگان شهر کاشان در رشته‌های مختلف در زمان مناسب و اقدامات سریع و برق‌آسا از سوی مسؤلان پس از رسانه‌ای شدن هر افتخارآفرینی از سوی نخبگان دیار سیلک است و این معضل موردی است که بی‌گمان نیازمند یک آسیب‌شناسی و استفاده از مشاوران کاربلد در امور مربوط به حوزه نوین حکمرانی در مقیاس محلی است.

بدین‌سان وقتی مدیر یکی از کانال های پربازدید خبری – تلگرامی شهر پس از بررسی تمام سایت‌های ادارات و نهادها و رسانه‌ها و فقدان کوچک‌ترین خبر یا پیام تبریک از بی‌توجهی مسوولان شهر به کسب رتبه برتر کنکور سراسری توسط “فرنوش فخار” انتقاد می‌کند، آموزش و پرورش کاشان در اقدامی شتاب‌زده به این خبر در ساعت 23 شامگاه جمعه واکنش نشان داده و سه روز پس از افتخارآفرینی علمی فخار با ارسال عکسی در فضای مجازی! از دیدار حسین مقنی نصرآبادی “رییس جدید آموزش و پرورش با همراهی ساداتی‌نژاد” نماینده کاشان و آران و بیدگل در بهارستان” در شامگاه پنجشنبه دست به اطلاع رسانی می‌زند!

سوال این جاست؛ چرا 72 ساعت پس از اعلام نتایج نفرات برتر کنکور سراسری 97 رییس جدید آموزش و پرورش کاشان همچنان منتظر می‌ماند تا “حتمأ ” با جناب نماینده برای تجلیل از نخبه علمی شهرستان اقدام کند؟!! سؤال دیگر این که آیا این اقدام نمی‌توانست در معیت فرماندار شهرستان صورت پذیرفته تا آبی باشد بر آتش شایعات اخیر و بر اختلافات مثلث‌وار بین نماینده دولت، وکیل مردم و نماینده شهرستانی دولت در دستگاه آموزش و پرورش خط بطلانی بکشد؟!!
مسعود اعتمادیان ــ کاشان آنلاین

1 نظر
  1. م می گوید

    آخه شما چرا همش به نماینده ورییس آموزش و پرورش گیر میدید، می خوام بدونم چرا فرماندار کاشون زیر سوال نمیبرید نکنه شمابااین حاج اقا دستون تو یه کاسه است، فرمانداری که لیاقت کاشون نداره آخه چرا؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.