«کاشان نیوز» به روز می‌شود

سایت خبری کاشان نیوز که بیش از یک ماه است در فضای رسانه‌ای کاشان هیچ فعالیتی ندارد به‌زودی به‌روز می‌شود.

 

مدیرمسئول این سایت با اعلام این خبر گفت در طول یک ماه گذشته با صاحب‌نظران زیادی درباره‌ی کاشان نیوز و وضعیت رسانه‌ای کاشان صحبت کرده و درنهایت به این نتیجه رسیده که باید کاشان نیوز بماند.

 

«سعید غلامیان» در گفت‌وگو با مشکات آنلاین «نقض آشکار حق دسترسی آزاد به اطلاعات توسط نهادهای صاحب قدرت»، «فقدان نهاد حامی مطبوعات»، «فقدان مراکز آموزشی برای پرورش نیروهای مستعد» و «نداشتن سواد رسانه‌ای برخی از مدیران» را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی رسانه‌های کاشان دانست.

 

وی گفت قبل از تعطیلی یک‌ماهه‌ی کاشان نیوز بی‌سامانی اوضاع رسانه‌ها را به گوش همه‌ی مدیران شهری رسانده و گفته اگر وضعیت رسانه‌ها به همین شکل ادامه‌ پیدا کند «کورسوی همین چند سایتی هم که در کاشان سوسو می‌کنند خاموش خواهد شد»

 

غلامیان با اشاره به لغو مجوز انتشار بیش از 6 رسانه در کاشان می‌پرسد بیش از دو ماه از انتشار این خبر می‌گذرد اما تاکنون چند مسئول به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و یا چند نفر با صاحبان این مجوزها تماس گرفته‌اند تا بپرسند چرا نتوانسته‌اند کار کنند؟
مدیرمسئول کاشان نیوز، از دخالت فراقانونی برخی از نهادهای صاحب قدرت در عرصه‌ی رسانه به‌عنوان عامل بی‌انگیزگی خبرنگاران فعال یادکرد و گفت وقتی‌که خبرنگاری از یک معضل یا یک مشکل اجتماعی گزارش تهیه می‌کند بلافاصله با او تماس گرفته می‌شود و فشار وارد می‌آورند که چرا خبر را بدون اجازه ما کار کردید و حتماً باید آن را بردارید. این رفتارها باعث دلسردی خبرنگاران مستعد شده و ثمره آن می‌شود که رسانه‌های ما فقط عرصه‌ی تملق این‌وآن باشد.

 

غلامیان به آنچه که «بی‌اعتقادی مدیریت شهری به رسانه‌» می‌نامید انتقاد کرد و گفت در شورای شهر کاشان برای هیئت‌های مذهبی بودجه گذاشته می‌شود اما هیچ سهمی به رسانه نمی‌رسد. این یعنی کسانی بر سکان مدیریت شهری ما نشسته بودند و نشسته‌اند که به رسانه اعتقادی ندارند و اگر هم در این زمینه حرفی می‌زنند ادعایی بیشتر نیست.

 

او گفت در دوره قبل و زمان ریاست «حسین حیدریان» در شورای شهر کاشان از او و همکارانش برای بررسی راهکارهای توزیع بودجه‌ی 100 میلیونی شورا به بخش رسانه دعوت شده اما عملاً بودجه‌ای به رسانه‌های مستقل نرسیده است.

 

غلامیان گفت امیدوار بودیم که آقای فرماندار به وعده‌ی خود در روز خبرنگار عمل کند و با تشکیل یک کمیته یا تشکل، مشکلات رسانه‌ها را مرتفع کند اما متأسفانه هنوز این وعده هم عملی نشده است.

 

مدیرمسئول کاشان نیوز با تشکر از کسانی که در این مدت با او تماس گرفته و خواستار ادامه روند فعالیت کاشان نیوز شده‌اند، گفت یک ماه پیش بعد از مشکل فنی که ایجاد شد تصمیم گرفتیم کاشان‌نیوز را به‌روز نکنیم اما در جلسه‌ای که با مدیران رسانه‌های مستقل داشتیم برخی دیگر از همکاران هم علیرغم اینکه تصریح کردند که ادامه‌ی کار رسانه‌ای در کاشان ثمره‌ای ندارد از تعطیلی کاشان نیوز اظهار نارضایتی کرده و تأکید نمودند که کار این سایت ادامه یابد، لذا پس از تماس‌های مکرر مخاطبان تلاش می‌کند که به‌زودی با رفع مشکل فنی، کاشان نیوز را به‌روزرسانی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.