هواشناسی کاشان: کاشان هم‌تراز سیستان و بلوچستان در کم‌بارشی است

رئیس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد: بنابر آمار بارندگی سال زراعی جاری، دشت کاشان 31 درصد کمتر از میزان طبیعی بارش داشته است و در کم‌بارشی هم‌تراز سیستان و بلوچستان با رقم 34 درصد است.

عباس ارغوانی به ایسنا گفت: دشت کاشان، با 51 میلی‌متر بارش در سال زراعی جاری کمترین میزان بارندگی در استان اصفهان را داشته است در حالی که وضعیت بارش کشور ۲۷ درصد افزایش بارش نسبت به شرایط طبیعی را نشان می‌دهد.

ارغوانی افزود: تحليل نقشه‌های هواشناسي بیان‌گر جوی ناپایدار همراه با کاهش دما طی روزهای منتهی به شنبه آینده خواهد بود.

وی اعلام کرد: پدیده غالب جوی از چهارشنبه ۸ اسفندماه صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد است که در پایان روز جمعه بارش رگباری باران و بارش در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

رئیس هواشناسی کاشان تأکید کرد: باغ‌داران مناطق کوهستانی با توجه به کاهش دما در طول هفته جاری، نسبت به عملیات یخ‌آب زمستانه و با توجه به وزش باد، گل‌خانه‌داران نسبت به استحکام سازه‌های خود و تنظیم دما و رطوبت گل‌خانه همچنین تأمین سوخت سیستم‌های گرمایش خود اقدام کنند.

ارغوانی با توجه به کاهش دمای شبانه و پایان فصل چرا و کاهش علوفه مراتع، توصیه کرد: مرتع‌داران مدت وابستگی به مراتع را کاهش داده و نسبت به علوفه‌‏دهی و تغذیه دستی مراتع اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به بارش باران و احتمال جاری‌شدن سیلاب، کوه‌نوردان و طبیعت‌گردها، از ساکن شدن یا حرکت در مسیر آب‌راهه‌ها خودداری کرده و در ارتفاعات، وسایل ایمنی همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.