کاهش آتش‌سوزی در ۹ ماه نخست سال نسبت به زمان مشابه سال پیش در کاشان

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني وخدمات ايمنی شهرداری کاشان از کاهش آتش‌سوزی منازل مسکونی و مراکز صنعتی و کاهش اقدامات مهار آتش این سازمان در ۹ ماه گذشته سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، محمدمسعود چایچی اضافه کرد: در 9 ماه اخیر شاهد کاهش ۲۸ درصدی آتش‌سوزی منازل مسکونی، ۲۷ درصدی صنایع کارگاهی، ۱۵درصدی فضای سبز شهری، ۹ درصدی پیک‌نیک و سیلندر گاز، ۷ درصدی خودرو و ۷ درصدی موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال قبل آن بودیم.

چایچی یادآور شد: در 9 ماهه نخست سال جاری ۴۸۲ مورد آتش‌سوزی و ۱۴۹۲ مورد حادثه در کاشان به وقوع پیوسته که تیم‌های عملیاتی با حضور به‌موقع به یاری هم‌وطنان و هم‌شهریان کاشانی شتافتند.

مديرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ايمنی شهرداری کاشان در ادامه با بیان این‌که مهم‌ترین علت‌ آتش‌سوزی‌های رخ داده در مدت یاد شده، افروختن ناایمن آتش، اتصالی برق و انتقال حرارت بوده افزود: با رشد ۷۱ درصدی نجات‌یافتگان در آتش‌سوزی‌های کاشان می‌توان به نجات ۷۶۴ نفر از هموطنان در حوادث و آتش‌سوزی‌های شهرستان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران آتش‌نشانی این شهرستان همچنين در ۱۴۹۲ مورد حادثه شامل سقوط در چاه، سقوط از ارتفاع، سیل و آب‌افتادگی، نقص فنی در سیستم برقی آسانسور، نجات شخص در اثر تصادف و واژگونی خودرو، باز نمودن درب منزل محبوسی، و خودرو، رفع خطر جانوران گزنده مثل مار و عقرب، رهاسازی حیوانات خانگی مثل سگ و گربه، نجات شخص، رهاسازی اعضای بدن، نشست زمین، غرق‌شدگی و ریزش آوار شرکت داشته‌اند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، طی یکی دو سال تازه، با افزایش آموزش‌های عمومی به شهروندان و تشکیل کلاس و کارگاه‌های آموزشی در مورد حادثه و آتش‌سوزی از یک‌طرف و اطلاع رسانی و بازدید از سازه‌ها و تجهیزاتی که ممکن است بی‌توجهی به موراد ایمنی آن باعث ایجاد حادثه یا آتش شود، به فرایند پیشگیری قبل از حادثه کمک شایان توجهی کرده‌ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.