کاهش میانگین مدت بستری مبتلایان کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: میانگین مدت بستری در هفته‌های اخیر روبه کاهش بوده، اما میانگین سنی بستری‌شوندگان در هفته‌های اخیر و‌ همچنین نسبت خانم‌ها در بستری‌شوندگان روبه افزایش است.

 

دکتر سید علیرضا مروجی به فارس اعلام کرد: تاکنون ۴۱ درصد از مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سامانه سلامتنام‌نویسی کرده‌اند که با انجام ۴۸۴ هزار تماس تلفنی در ۹۶ درصد تماس‌ها، مشکلی از علائم کرونا وجود نداشته است؛ همچنین در ۲۳ درصد از این تماس‌ها یک نفر از اعضای خانواده در برهه پرخطر ابتلا به کرونا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تا کنون ۱۰ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده‌اند که به طور متوسط روزانه ۲۶۱ مراجعه انجام شده است و بیش از ۱۵۰ هزار آموزش به صورت تلفنی توسط توسط مراقبین سلامت به مردم در این مدت برای پیشگیری و‌ شناسایی زودرس کرونا ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه میانگین مدت بستری در هفته‌های اخیر روبه کاهش بوده تصریح کرد: میانگین سنی بستری‌شوندگان در هفته‌های اخیر و‌ همچنین نسبت خانم­‌ها در بستری‌شوندگان رو به افزایش است.

 

به گفته مسئولین آرامستان‌های شهرداری کاشان، ۲۶ فروردین‌ماه در کاشان هیچ فوتی کرونایی نداشته است. با این حال مدیر درمان دانشگاه پزشکی کاشان از بستری میانگین ۲۰ تا ۳۰ نفر در روز در منطقه کاشان خبر داده و اعلام کرده بود کاشان هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.