گازگرفتگی، جان اعضای خانواده  آران و بیدگلی را گرفت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان آران و بیدگل از مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده بر اثر مسمومیت ناشی از گازگرفتگی خبر داد.

 

این حادثه شامگاه شنبه رخ داده و در آن مرد 40 ساله، زن 35 ساله و دختر هفت ساله یک خانواده، بر اثر گازگرفتگی فوت کرده اند.

 

«محمدرضا اکرمیان» گفت:فرسودگی دودکش آبگرمکن و اتصال به دیوار و ضرب خوردگی آن سبب شده در اثر باران، شرابه های کاهگل به داخل لوله خروجی دودکش آبگرمکن نفوذ کند و با انباشته شدن گِل در دودکش، مسیر خروج گاز مونوکسید کربن مسدود و این گاز سمی به محیط منزل منتشر شود.

 

محمدرضا اکرمیان افزود: آمارهای چند سال اخیر در کشور نشان می دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد گاز گرفتگی منوکسید کربن، نقص در سیستم دودکش بوده است.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی آران و بیدگل، سهل انگاری را یکی از عوامل مهم بروز این گونه حوادث دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به بادهای شدید در منطقه کویری آران و بیدگل و ورود ریزگردها، احتمال آشیانه سازی پرندگان و گرفتگی دودکش ها، کنترل مکرر دودکش های بخاری و آبگرمکن ضروری است.

 

اکرمیان، شرایط تهویه در ساختمان ها را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: شهروندانی که از وسایل گرمایش گازسوز در ساختمان ها استفاده می کنند، ضمن استفاده از وسایل استاندارد،  از مسدود کردن روزنه هاي در و پنجره پرهیز کنند.

 

وی افزود: آگاهی شهروندان از علائم گازگرفتگی و  اقدام سریع و به موقع می تواند تا حد زیادی از عوارض ناگوار و غیر قابل جبران این سم خطرناک جلوگیری کند.

 

«علی قربانیان» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آران و بیدگل گفت این حادثه ساعت 21 به این مرکز اطلاع داده شده و  پیش از حضور پرسنل این مرکز، تمام افراد خانواده فوت کرده اند.

 

قربانیان گفت ساعت دقیق این حادثه مشخص نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.