گذرهای فرهنگ و هنر، آدرس فرهنگی و هنری شهرها هستند

مشکات آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شهرها باید آدرس فرهنگی و هنری داشته باشند و گذرهای فرهنگ و هنر می توانند آدرس فرهنگی شهرها باشند.

عباس صالحی در آیین افتتاح گذر فرهنگ و هنر شهرستان نجف آباد، گفت: توزیع عدالت اجتماعی به خصوص عدالت فرهنگی و هنری در همه زمینه ها و در سراسر کشور یکی از رویکرد های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی تصریح کرد: هدف ما از سفر های استانی این است که نقشه راه فرهنگی استانها تا پایان این دولت ترسیم شود و تا کنون بیش از 800میلیارد تومان برنامه مشترک فرهنگی بین ادارات و استانها و شهرستانها شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه امکانات و بودجه های فرهنگی باید به صورت عادلانه بین استانها و شهرستانها توزیع شود تا نتیجه بهتری در امور فرهنگی بگیریم. نباید امکانات فقط در تهران متمرکز باشد. به همین دلیل توجه ویژه ای به مراکز استانها و شهرستان ها داریم.

صالحی با بیان اهداف ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر یادآور شد: ارتباط هنرمندان با بازار و خریدار و همچنین کمک به معیشت هنرمندان اولین هدف گذرهای فرهنگ و هنر است. دسترسی به رویدادهای فرهنگی هنری در رشته های گوناکون و دیده شدن آثار هنرمندان از دیگر اهداف این حرکت فرهنگی و هنری است. همچنین ایجاد هویت فرهنگی شهرستانها از طریق گذر فرهنگ و هنر در هر شهر هدف دیگر ما است. شهرها باید آدرس فرهنگی و هنری داشته باشند و گذرهای فرهنگ و هنر می توانند آدرس فرهنگی شهرها باشند.

وی گفت: شهرستان نجف آباد از بدو انقلاب در تمام صحنه های مبارزاتی و همچنین فرهنگی حضور چشمگیری داشته است. اهدای بیش از 2هزار 500 شهید در دوران دفاع مقدس به کشور و حضور در جبهه های مختلف فرهنگی این شهرستان زبانزد همگان است و نام نجف آباد برای هر شهروند ایرانی غرور انگیز است.

گذر فرهنگ و هنر با 33غرفه فرهنگی و هنری در فضایی به وسعت سی هزار متر مربع در نجف آباد افتتاح شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.