گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند/ این هجمه‌ها بوده و خواهد بود/ ای کاش قبل از حکم، عرائضم را می‌شنیدند

خبر ممنوع المنبر شدن حجت الاسلام و المسلین «مهدی دانشمند» در کاشان بار دیگر نام کاشان را بر سر زبان‌ها انداخت.

رسانه‌ها به نقل از رئیس اداره‌ی تبلیغات کاشان نوشتند که این روحانی نامی ایران به دلیل آنچه که او « توهین و جسارت به مداحان، هیئات مذهبی و روحانیت» نامیده ممنوع المنبر است.

 

حجت الاسلام «عبدالصاحب حسینی» گفته به مسئولان و فرماندار شهرستان شکایت شده و دستور منع منبر حجت الاسلام دانشمند از سوی فرماندار و دادستان کاشان صادرشده است.

 

با حجت الاسلام دانشمند تماس گرفتیم. به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی و منع پزشکان از مکالمه، قرار شد به صورت مکتوب در تلگرام پاسخگوی ما باشد.

 

ابتدا درباره‌ی خبر ممنوع المنبر شدنش توضیح داد اما خواست منتشر نشود. سرانجام از او اجازه گرفتیم تا به احترام افکار عمومی مردم کاشان بخشی از این گفت‌وگو را منتشر کنیم.

 

آنچه که در پی‌ می‌آید حاصل گفت‌وگوی تلگرامی ما با این منبری مشهور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین  دانشمند در واکنش به خبر ممنوع المنبر شدن خود در کاشان گفت «انتظارم  از برادر عزیز وخوبم جناب دادستان که بسیار برایشان احترام ویژه قائلم این بود که ای‌کاش یک تلفنی به حقیر می‌زدند و عرائض حقیر راهم می‌شنیدند  یا اینکه حداقل درخواست می‌کردند فایل اصلی سخنرانی را بطور کامل برای‌شان ارسال کنم و بعداز شنیدن کل سخنرانی حکم صادر می‌کردند.»

 

این روحانی نامی ایران خود را «تابع قانون» دانست و گفت حکم شورای تامین شهرستان کاشان برایش «لازم الاجرا»ست.

 

حجت الاسلام دانشمند تصریح کرد: «دادستان محترم هرطور صلاح بدانند من در خدمتشان هستم و رضایت کامل دارم. چون می‌دانم این بزرگوار در جایگاه قضاوت که یادگار امیرالمومنین علی علیه السلام است نشسته‌اند و حتما انشاء الله در ارائه و صدور احکام  به مولا اقتدا می‌کنند.»

 

این منبری مشهور گفت از فرماندار کاشان انتظار داشته که قبل از برگزاری جلسه‌ی شورای تأمین با او در این‌باره گفت‌‌وگو کند و سخنانش را بشنود.

 

حجت الاسلام دانشمند گفت: گرچه مردم کاشان را بسیار دوست دارم و برایم بسیار بسیار ارزشمند  و والامقام هستند؛ ولی همیشه از تشنج و فتنه و تخریب و سر و صداهای سیاسی متنفر و فراری بوده‌ام. هرسال فاطمیه دوم در شهرستان دیگری قول می‌دادم ولی با اصرار دو هیات محترم قمصر و پشت مشهد موقتا پذیرفتم که امسال در خدمت مردم کاشان باشم که مانع ایجاد شد.

 

وی درباره چگونگی حکم ممنوع المنبر شدنش گفت مردم البته حق دارند محترمانه  این پرسش را از مسئولان محترم  ذی‌ربط داشته باشند و آن‌ها نیزجواب منطقی و معقولی به مردم  بدهند که چرا اینگونه شد. آیا محترمانه‌تر .دوستانه‌تر و معقول‌تر نمی‌شد برخورد کرد؟!!

 

حجت الاسلام دانشمند افزود: البته. این هجمه‌ها سال‌هاست که بوده و آخرینش هم نخواهد بود، مگر اینکه بنده تغییری در موضوعات منبر داشته باشم ومانند بسیاری از هم‌لباسی‌های عزیزم ومحترمم  دست از انتقاد و آسیب‌شناسی بردارم.

 

این روحانی نامی ایران تصریح کرد: درطول این سال‌ها بارها دیده ایم و تجربه کرده ایم که  گذشت زمان همه چیز را ثابت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.