گردشگری، اندیشه، شعر و صلح در باغ جهانی فین

فردا جمعه ۱۷ فروردین‌ماه، تنها چند روز پس از پایان نوروز شلوغ باغ فین، میزبان جهان‌گردان دوچرخه‌سواری خواهد بود که از شعر، صلح و اندیشه سخن خواهند گفت.

به گزارش کاشان نیوز، «رضا معمار» به همراه «عرفان کشانی»، دو رکاب‌زن پیام‌آور صلح هستند که سفری از بندرعباس تا ساحل خزر دارند و فردا به کاشان می‌رسند.

«معمار» در کانال تلگرامی‌اش که خود را «یک فارس‌زبان ترک، کرد، عرب اهل راه شیری» معرفی می‌کند، درباره حضورش در کاشان نوشته: «من هرجا که سفر می‌کنم در هماهنگی با شعار سفرم که صلح و دوستی بین اقوام منطقه است، یک دورهمی با عنوان معری-خیام ترتیب می‌دهم. معری، شاعر آزاداندیش عرب، صد سال پیش از خیام زیسته است و می‌شود تاثیر اشعار او بر شعر خیام را نشان داد. البته این دورهمی بیشتر برای آشنایی با همدیگر و تبادل تجربه است، اما حتما کمی شعر هم می‌خوانیم.»

رضا معمار دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد فلسفه علم از دانشگاه شریف و همچنین ارشد فلسفه زیست‌شناسی از دانشگاه‌ بریتیش کلمبیا است که علاوه بر ترجمه کتب در زمینه تحصیلی خود به جهان‌گردی نیز می‌پردازد.

همسفر او در این رکاب‌زنی عرفان کشانی، فرزند «غلامعلی کشانی»، مترجم دغدغه‌مند ایرانی است که تمرکز آثار او بر عدم خشونت و شناخت روش‌های مبارزاتی «گاندی» است. رضا معمار وعده حضور غلامعلی کشانی، را هم در دورهمی باغ فین داده است.

این دورهمی و شعرخوانی جمعه هفدهم فروردین ۹۷ ساعت شش عصر در باغ فین کاشان برپا خواهد شد و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره ۰۹۱۲۵۱۷۲۹۱۳ تماس حاصل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.