نامزدهای بهارستان

ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، از فردا (یکشنبه) دهم آذرماه آغاز و تا روز شنبه 16 آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشکات آنلاین، بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور، مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است و داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری حوزه‌های انتخابیه، ثبت نام کنند.

اما زنگ انتخابات برای گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کاشان و آران و بیدگل خیلی وقت است که به صدا در آمده و در محافل و جلسات خصوصی و نیمه خصوصی، مشغول رایزنی برای گزینه‌های احتمالی خود هستند و گاهی هم حرف و حدیث‌هایی به بیرون از جلسات درز می‌کند.

پیش‌تر، مشکات آنلاین در گفت‌وگو با تعدادی از فعالان سیاسی کاشان تازه‌ترین نام‌ها و تحلیل‌هایی را که در این محافل مطرح است را منتشر کرد اما بر اساس آخرین رایزنی‌های گروهها و تشکل‌ها، نام این افراد به عنوان گزینه‎های جدی برای حضور در رقابتهای انتخاباتی برده می‌شود.

 

«عباسعلی منصوری» نماینده سابق شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده برای حضور در انتخابات یازدهم است.

او متولد ١٣٣٩ و دارای دکترای روابط بین الملل است و از پایگاه رای نسبت خوبی در آران و بیدگل و روستاهای اطراف شهرستان کاشان برخوردار است.

به نظر می رسد با حضور مجدد منصوری گروهی از اصلاح طلبان، میانه‌رو ها و جمعی از هنرمندان به ستاد او بپیوندند.

«سیدجواد ساداتی‌نژاد» نماینده کنونی حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل متولد ١٣۵١ و یکی دیگر از نامزدهای انتخابات یازدهم است.

او دارای دکترای هیدرولیک و مهندسی هیدرولوژی است که در انتخابات گذشته علاوه بر عدم حضور منصوری در انتخابات، با یکارچگی در طیف اصولگرایان، پیروز میدان رقابت بود اما در این انتخابات با شرایط متفاوتی روبرو است. گفته می‌شود برخی از چهره‌های شاخص اصولگرا به ویژه برخی مدیران سیاسی شهر در دولت سابق از ساداتی‌نژاد فاصله گرفته‌اند و تلاش می‌کنند رقیب قدرتمندی را در برابر او مطرح کنند.

 

«سمیع الله حسینی مکارم» متولد ١٣٣٩، یکی از گزینه‌هایی است که جمعی از اصلاح طلبان امیدوارند بتوانند رضایت او را برای حضور در انتخابات جلب کنند.

حسینی مکارم پس از استعفای «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران، با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به سمت سرپرستی شهرداری تهران تعیین شد و بعد از آن، دو بار نامش در لیست نامزدهای تصدی شهرداری پایتخت قرار گرفت.

او دارای مدرک دکترا در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و سابقه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، معاون طرح و برنامه پست بانک کل کشور، مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ایران در شبه قاره هند را در کارنامه کاری خود دارد.

مکارم در صورت حضور در این عرصه، رای بخش قابل توجهی از اصلاح‌طلبان و شهروندان منطقه نوش‌آباد را کسب می‌کند.

 

«سید علی ثابت» متولد 1333 و کارشناس ارشد مهندسی عمران و راه وساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران است و دوره دکترا را به صورت نیمه تمام رها کرده است. بیش از 36 سال سابقه حرفه ای و در بخش های مختلف از جمله طراحی، محاسبه و… نظارت عالیه دارد. عضو هیات علمی دانشگاه است و دو دوره در شورای اسلامی شهر کاشان حضور داشته؛ عضو و رییس شورای دانشگاه کاشان بوده و 13 سال ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان را عهده دار بوده است. وی هم اکنون عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان است.

در صورت حضور «ثابت» در رقابتهای انتخاباتی، او خواهد توانست علاوه بر جلب حمایت گروههای میانه رو و بخشی از طبقه متوسط جامعه، طیف قابل توجهی از مهندسین و دانشگاهیان را با خود همراه کند.

 

«محمد رضا فرزین» متولد سال 1344 و رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین است. او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات علمی این دانشگاه است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی ایران، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سخنگوی طرح تحول اقتصادی، دبیر کارگروه تحول نظام بانکی کشور بخشی از سوابق کاری اوست.

فرزین علی‌رغم اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد سمت‌های اقتصادی مهمی را بر عهده داشته اما گرایش سیاسی و جناحی خاصی ندارد و از چهره‌های صاحب نظر در علم اقتصاد محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود در صورت حضور وی در عرصه انتخابات مجلس، علاوه بر بخش قابل توجهی از اهالی زادگاهش (منطقه نوش آباد)، بخشی از منتقدین به سیاستهای اقتصادی دولت به سوی او متمایل شوند.

 

«سهیلا جلودارزاده» چهره نام‌آشنای عرصه سیاست است و در کارنامه خود نمایندگی مردم تهران در دوره‌های پنجم، ششم، هفتم و دهم را دارد.

پدربزرگش از سادات روحانی کاشان و همسر او نیز (سردار احمد قاسم‎پور) اهل راوند است. جلودارزاده عضو شورای مرکزی خانه کارگر و رئیس اتحادیه زنان کارگر کشور است.

او متولد سال 1337 و دارای لیسانس مهندسی نساجی از دانشگاه امیرکبیر است و در مجلس پنجم دست به اقدام مهمی زد و قانون محاسبه مهریه به نرخ روز را به مجلس برد و به تصویب رساند. قانونی که از آن به عنوان یکی از بهترین قوانین حمایتی برای زنان پس از انقلاب یاد می‌شود.

در سوابق کاری وی، مدیر کل مدارس خارج از کشور، مسئول تدوین سیاست‌های کلان نظام در مورد خانواده در کمیته بانوان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت دیده می‌شود.

در صورت تصمیم جدی او بر کاندیداتوری از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، او خواهد توانست آرای کارگران، زنان و اصلاح طلبان را به سوی خود هدایت کند.

 

«محمد زارع جوشقانی» فوق تخصص چشم  و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کاشان است. او متولد سال 1331 و استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی تهران است.

مدیرکل بهداری استان زنجان و تهران، معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و عضو كميته ارتقا چشم پزشكي ايران از مهمترین سوابق وی است.

زارع در سال 1386 و در جریان انتخابات مجلس هشتم، اصلی‌ترین رقیب علی اصغر گرانمایه پور بود اما از راهیابی به مجلس بازماند.

او در صورت حضور در عرصه انتخابات، آرای پزشکان و بخشی از طیف اصولگرای سنتی را جذب خواهد کرد.

 

«حسن فدایی» یکی دیگر از افرادی است که پیش بینی می‌شود در انتخابات آینده نیز شرکت کند. بر اساس شنیده‌های مشکات آنلاین او تا کنون با چهره‌های مختلفی رایزنی کرده است.

فدایی با جمع کردن برخی از اعضای تیم حامی خود در انتخابات گذشته، همچنان امیدوار است که اجماع سابق را برای حمایت از خود به دست بیاورد.

او متولد ١٣٣٣ و دارای دکترای برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه است و علاوه بر انتخابات گذشته جدی‌ترین رقیب ساداتی‌نژاد بود، تا کنون 5 دوره دیگر از انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا بوده است.

 

«امیر وفایی نژاد» مدیر مجمع رزمندگان روح الله کاشان و جانباز جنگ تحمیلی است. او از فرماندهان رده میانی در لشگر 8 نجف اشرف در دوران دفاع مقدس بوده است و از مهمترین سوابق وی می توان به عضویت در هیات مدیره شرکت تعاونی ایثار فجر کاشان اشاره کرد.

او در سال 1377 و در جریان اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در لیست مورد حمایت بیت آیت الله یثربی قرار داشت اما نتوانست به پارلمان شهری راه یابد. شنیده می شود او به صورت مستقل در انتخابات آتی وارد خواهد شد.

 

«عبدالحمید قائمی‌نژاد» بازنشستۀ نظامی و از مستشاران سابق ایران در جریان ناآرامی‌های کشور سوریه بوده است. او در انتخابات گذشته، پیشگام رایزنی برای انصراف تعدادی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به نفع سید جواد ساداتی نژاد بود.

قائمی‌نژاد که در دوره نهم انتخابات مجلس هم از حوزه کاشان و آران و بیدگل کاندیدا شده بود، در دوره دهم انتخابات هم کاندیدا شد اما در همان روز ثبت نام در گفتگو با پورتال خبری کاشان گفت برای ایجاد وحدت انتخاباتی آمده است. تلاشهای وی و سایر همراهانش سبب شد تا ۱۰ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس به نفع ساداتی نژاد انصراف بدهند. سردار می گوید انصراف دهندگان ۳۰ هزار رای داشته اند و اگر اقدام آنها نبود انتخابات به دور دوم کشیده می شد.

 

در پیش بینی ها و گمانه زنی های گذشته، اسامی دیگری همچون: سید محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان و شهردار سابق کاشان، حمید رضا مومنیان ، فرماندار سابق کاشان و محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا شنیده شده بود که بنا به هر دلیلی، اخباری از تحرکات انتخاباتی آنها به گوش نمی‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.