یادی از جاودان‌یاد غلامرضا اسلامی بیدگلی

امروز نهم فروردین‌ماه، سال‌روز جاودانگی استاد «غلامرضا اسلامی بیدگلی» عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، رئیس سابق انجمن مدیریت ایران، مشاور اقتصادی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و از دانشگاهیان سرشناس ایران در رشته مدیریت مالی است.

دکتر «غلامرضا اسلامی بیدگلی» در سال ۱۳۲۵ در آران‌و‌بیدگل زاده شد، و سپس با خانواده به تهران مهاجرت کرد.
مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از مؤسسه عالی حسابداری گرفت و برای ادامه تحصیلات عالی به انگلستان رفت. در سال ۱۹۷۵ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته مدیریت مالی و کنترل از دانشگاه «ساوت‌همپتون» گرفت و به میهن بازگشت. سپس، ابتدا در سال ۱۳۷۱ کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری (مهندسی صنایع) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و در سال ۱۳۷۳ دکتری مدیریت امور مالی از دانشگاه تهران گرفت.

مرحوم اسلامی بیدگلی از سال ۱۳۶۲ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شد و در دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد و امام صادق نیز دروس مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد تدریس می‌کرد.

طی سه دهه کار دانشگاهی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در مجموع استاد راهنما و استاد مشاور بیش از ۲۰۰ پایان‌نامه و رساله بود. وی هنگام درگذشت، دارای رتبه علمی دانش‌یاری بود و قرار بود در سال ۱۳۹۲ به مرتبه استادی در رشته مدیریت مالی ارتقا یابد. از آن مرحوم بیش از ۷۰ کتاب و مقاله بر جای مانده است.

غلامرضا اسلامی بیدگلی که از اسفند ۱۳۹۱ به دلیل عوارض بیماری دیابت و ناراحتی کلیه و قلب در بیمارستان مهر تهران بستری بود، جمعه، ۹ فروردین ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت. پیکرش، یک‌شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ از روبه‌روی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کم‌تر از سه‌ماه پس از درگذشت غلامرضا اسلامی بیدگلی بلوار ورودی شهر آران و بیدگل، از سمت بیدگل، به نام وی نام‌گذاری شد. بر این اساس، بلوار بین میدان علم و صنعت تا میدان شهیدان اربابی به نام «غلامرضا اسلامی بیدگلی» نام‌گذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.