یک سفره‌خانه در آران و بیدگل پلمب شد

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از پلمب یک سفره‌خانه به‌دلیل عرضه قلیان و اخطار به سه سفره خانه دیگر خبر داد.

علی اعتصام یک‌شنبه ۲۱ مردادماه  به خبرنگار ایرنا گفت: یک باب سفره‌خانه در جریان بازرسی مشترک ماموران بهداشت و نیروی انتظامی آران و بیدگل به دلیل عرضه قلیان و سابقه‌دار بودن پلمب شد و سفره‌خانه دیگری هم اخطار گرفت.

وی افزود: 30 جام قلیان از سفره‌خانه پلمب شده و ۱۳ جام قلیان از سفره خانه دیگر کشف و ضبط شد.

اعتصام  اضافه‌کرد: 2 سفره خانه دیگر هم به علت برخی مسائل بهداشتی در هفته گذشته اخطار پلمب گرفتند که باید به سرعت در زمینه برطرف‌کردن کاستی‌ها اقدام کنند.

او با اشاره به غیر‌قانونی بودن عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی و سفره‌خانه های تاکید کرد: با توجه به خطرهای ناشی از مصرف قلیان به ویژه برای جوانان، انتظار می‌رود خانواده‌ها هوشیار بوده و از مصرف مواد دخانی توسط فرزندان جلوگیری کنند.

اعتصام همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به شماره 190 سامانه مدیریت ارتباطات مردمی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گزارش دهند.

در ۳ ماه نخست سال‌جاری هشت واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی و عرضه قلیان پلمب و جمع  69 جام قلیان در شهرستان آران و بیدگل جمع‌اموری شده بود.

سال‌هاست واحد‌های بهداشتی و بازرسی شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی از پلمب و بسته‌شدن سفره‌خانه‌ها، مراکز عرضه و تولیدات محصولات غذایی و معرفی آن‌ها به مراجع غذایی خبر می‌دهند اما هیچ کسی نمی‌داند که کدام مرکز تولید و ارايه مواد غذایی یا کدام سفره‌خانه.

بدیهی است این‌گونه اطلاع‌رسانی نه‌تنها کمکی به بهداشت جامعه نمی‌کند،‌ بلکه بهداشت روانی جامعه را هم به‌خطر می‌اندازد و در حالی که اعلام نام متخلفین از طرف رسانه‌ها می‌‌تواند یک اهرم نظارتی قوی برای کاهش تخلف باشد، از این اهرم ابدا استفاده نمی‌شود و ما سال‌هاست در دور باطل دستگیری، جریمه، ادامه کار و دوباره دستگیری گرفتاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.