۲۹۲ طرح به مناسبت فجر انقلاب اسلامی در کاشان افتتاح شد/ چقدر صدا و سیما نسبت به بودجه‌ای که گرفته پاسخگو بوده است؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۲ طرح با اعتباری بالغ بر 290 میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

 

«حمیدرضا مومنیان» گفت: طرح هایی که در دهه فجر ۱۳۹۶ افتتاح شد در ۱۳ فصل شامل ۱۰۴ طرح ارتباطی و مخابراتی، ۴۰ طرح عمرانی و بهسازی شهری و ۲۱ طرح آموزشی است.

 

۳۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۲۱ طرح در حوزه ورزش و جوانان، ۱۴ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی، ۱۳ طرح زیرساختی (برق)، ۷ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۷ طرح کشاورزی، ۵ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و ۴ طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تا ۲۲ بهمن ماه در شهرستان کاشان افتتاح شد.

 

همچنین ۱۷ طرح اشتغالزا به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان نیز افتتاح شده که زمینه ایجاد ۳۷۰ فرصت شغلی مستقیم را ایجاد کرده است.

 

137 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۵۵ میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار استانی، ۱۱ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار ملی، ۱۵ میلیارد و 100 میلیون تومان منابع داخلی و ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است.

 

افزایش چندبرابری برخی از شاخصه‌های اقتصادی نسبت به قبل از انقلاب

مومنیان افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی بزرگ بود که در دوران خفقان نظام ستم شاهی افرادی وفادار را گرد هم آورد، پایه گذار جمهوری اسلامی شد، هشت سال جنگ تحمیلی را رهبری کرد، ارتباطات ایران با کشورهای اسلامی را تقویت کرده و آرمان های جمهوری اسلامی را در قالب برنامه های مشخص در دنیا پیگیری کردند.

 

دوراندیشی، بلندنظری و آینده نگری امام بزرگوار برای استقرار و استمرار نظام اسلامی در حد اعجاز است.

 

علما و حوزه های علمیه طی سده های متمادی، آرزوی تشکیل حکومتی مبتنی بر اسلام و آموزه‌های این دین مبین همچون احیای ارزش‌ها، عدالت اجتماعی، خودباوری و پیشرفت علمی را داشتند.

 

امام خمینی با رهبری داهیانه سازمان‌هایی مانند جهاد سازندگی، بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران را بنیان نهاد تا اوضاع آشفته پس از انقلاب را ساماندهی کنند.

 

همچنان که مقام معظم رهبری در بیانات خود در روز اول سال در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز تاکید فرمودند، به رغم همه فشارهای خارجی و دو برابر شدن جمعیت کشور، در بیشتر شاخص های اقتصادی و اجتماعی نسبت دوران پیش از انقلاب چند برابر افزایش داشتیم.

 

حق اعتراض در قانون اساسی وجود دارد

فرماندار کاشان ادامه داد: یکی از این ارزش‌ها که در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور وجود داشت و از سوی رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی برجسته شد، حقوق شهروندی است که در قالب منشوری از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان نیاز ضروری جامعه پیگیری می شود.

 

حق اعتراض به صورت رسمی در قانون اساسی وجود دارد ولی باید فرصت ها هم فراهم شود چرا که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده اما فرصت های اجتماعی و اقتصادی جدید در جامعه این احساس نیاز را به وجود آورده است.

همانطور که رئیس جمهور محترم در مورد ناآرامی‌های اخیر گفتند نباید به مردم آدرس غلط بدهیم. اگرچه مسائل اقتصادی محرک برخی اعتراض ها بود اما این مشکلات کم و بیش طی چهار دهه گذشته وجود داشته و لذا خواسته های مردم به صورت مسالمت آمیز باید پیگیری و به رسمیت شناخته شود.

 

با پرهیز از تندروی و بالا بردن آستانه تحمل و پذیرا شدن دیدگاه های گوناگون می توان مناسبات اجتماعی را ساماندهی کرد، زیرا اعتراض قانونی، هم زمینه را برای احقاق حقوق مردم از مسیر درست فراهم می‌کند و هم منجر به جلوگیری از سوء استفاده دشمنان می‌شود.

 

قانون گرایی باید در راس مطالبه ها باشد، چرا که ثمره خون شهداست اما عده ای با این نام تحریک به بی قانونی یا نادیده گرفتن نقش دولت را پیش گرفتند که پیامدهای بسیاری دارد و بخشی از آن در ناآرامی ها مشاهده شد.

 

برخی با دولت ستیزی مردم را ناامید می کنند

فرماندار کاشان در ادامه با تاکید بر تلاش دولت به حرکت در چارچوب قانون گفت: سوای هیجان ها، آمارها نشان از جهت‌گیری درست دولت در حوزه اقتصاد دارد؛ اما مقایسه آمار کلی رشد اقتصادی با افزایش بهای چند کالا، نوعی عوام فریبی است که از سوی معاندان هم مورد تاکید است.

 

برخی با کمال تاسف با دولت‌ستیزی و ناامید کردن مردم نسبت به برنامه های دولت، یاس و سیاهی را در جامعه رواج می دهند که در نهایت منجر به دلسردی مردم از نظام و انقلاب می شود و در حالت خوشبینانه در راستای هدف‌های دشمنان حرکت می‌کنند.

 

جدا کردن دولت از بدنه نظام راهبرد اشتباهی است که می تواند پیامدهای نامناسبی داشته باشد.

 

باید برای طرح مسائل و مشکلات در فضایی آرام تلاش کنیم و برنامه های مبتنی بر کار تخصصی و کارشناسی و منطبق با اسناد بالادستی نظام محور کار باشد.

 

شما ببینید با همین مساله‌ی برجام که یکی از نقاط عطف دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است چگونه برخورد کردند. اثبات حقانیت و حقوق ملی و بین المللی ملت ایران و تثبیت فعالیت های هسته ای و به رسمیت شناختن انرژی صلح آمیز هسته ای فرجام برجام بود که در سایه استحکام و منطق محکم و مستدل جمهوری اسلامی به بار نشست؛ اما شب و روز از هر تریبونی به دنبال کوبیدن برجامند. اگر یک نفر در آن سر دنیا برجام را تایید کند به مردم می‌گویند برجام به نفع دشمنان ماست که تاییدش کردند و اگر همان فرد برجام را رد کند می‌‌گویند دولت فریب خورده چرا به این‌ها اعتماد کرده است.

 

این ادبیات دوگانه مردم را خسته و دل‌زده می‌کند و دود آن به چشم همه‌ی ما خواهد رفت و تنها دشمنان انقلاب از آن نفع خواهند برد. برجام موضوع دولت نیست، افتخار نظام است.

 

در طرح تحول نظام سلامت خدمت بزرگی به مردم شد اما چقدر رسانه ملی ما این عملکرد دولت را به مردم معرفی کرده است؟ در همین بیمارستان بهشتی افراد زیادی هستند که از ثمره این طرح بهره می‌برند اما اطلاع ندارند که این طرح چیست و چگونه و توسط چه کسی اجرا شده است.

 

اگر در شرایط کنونی کشور این خدمات به مردم معرفی شود بیشتر از همه به نفع نظام است یا به نفع دولت؟ اگر به مردم معرفی نشود و دائم سیاه نمایی شود دستآورد آن برای نظام است یا برای دشمنان نظام؟

 

دریافت کنندگان اعتبارات دولتی باید پاسخگو شوند

فرماندار ویژه کاشان گفت: تلاش دولت در زمینه شفاف سازی و دسترسی مردم به همه ردیف های بودجه و حتی ردیف هایی که پیش تر اعلام نمی شد، به معنای تخریب گیرندگان بودجه نیست، بلکه به معنی مسئولیت پذیر کردن مجموعه هایی است که از بودجه دولتی استفاده می کنند.

 

دولت کمتر از ۲۰ درصد مجموع بودجه فرهنگی را در اختیار دارد و همه انتظارها و نگاه ها هم بر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ اما مجموعه های دیگری مانند صدا و سیما در برابر هزینه کردن اعتبارها و میزان اثرگذاری بر مسائلی مانند حجاب، اخلاق فردی و آداب معاشرت هم مسئولیت دارند. چقدر صدا و سیمای ما در برابر بودجه‌ای که از این دولت گرفته پاسخگو بوده است؟ تاکنون چقدر تواسنته اعتماد عمومی را به خود جلب کرده و در این فضای رقابتی بین رسانه‌ها، از دیگر رسانه‌ها پیشی بگیرد؟

 

برخی ممکن است این برنامه ها را برنتابیده و مخالفت کنند اما این خواست جامعه است که در قالب آراء بالای مردم به دولت تدبیر و امید متجلی شده است.

 

برنامه غالب به طور معمول متعلق به دولت منتخب مردم است و دولتمردان از جمله در شهرستان ها مسئول پیگیری و اجرایی کردن این سیاست ها هستند و بازخوردهای لازم نیز برای نظارت بر اجرا و یا اصلاح رویکردها (در صورت لزوم) به مسئولان امر ارسال می شود. بدین جهت لازمست ضمن پرهیز از تداخل در وظایف قانونی در راستای ظرفیت تعامل و هماهنگی های بخشی در شهرستان گام برداریم.

 

منبع: ماهنامه مردم کویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.