۶۵ طرح برای اشتغال روستائیان مصوب شد

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: ۶۵ طرح با اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای روستاییان کاشانی مصوب شد.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با تسنیم، از اشتغال 50 نفر در قالب 65 طرح خبر داد و با بیان این‌که با اجرای این طرح‌ها اشتغال 50 نفر به طور مستقیم فراهم شده است اظهارداشت: تا کنون 27میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای 20 طرح پرداخته شده است.

وی با اشاره به این‌که بانک‌ها باید با تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، پرداخت وام‌ها را تسهیل کنند اظهار داشت: 45 طرح توسط بانک‌های عامل در حال بررسی است.

رمضانی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال به همین میزان وام اشتغال در اختیار روستاییان عزیز قرار داده شود.

نزدیک به دو هفته پیش معاون استغال استانداری اصفهان در میان مدیران کاشان از جذب حدااقلی اعتبارات در زمینه اتغال روستائیان و انشجویان گله کرده و تهدید کرده بود اعتبارات جذب نشود، از کاشان خواهد رفت.

اعطا وان با بهره‌های پایین در ۴۰ سال گذشته در هیچ دولتی نه تنها به تولید اشتغال کمکی نکرده،‌ بلکه به‌دلیل نداشتن فقدان مطالعه در طرح‌های اعلام شده از یک‌طرف و فقدان نظارت از طرف دیگر، هیچ‌گونه اشتغال مولدی صورت نگرفته است.

در طرح‌های مشابه مثلا در بخش مسکن، وام به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود و هر مرحله با تکملیل و تایید کارشناس بانک پرداخت می‌شود.

به نظر می‌رسد در صورت فقدان اهرم‌های نظارتی دقیق و توجیه اقتصادی و ارزش افزوده نداشتن طرح‌هایی که مشمول دریافت اعتبارات می‌شوند، گرهی از مشکلات روستايیان گشوده  نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.