پایش سلامتی ۲۴ هزار شهروند در آران و بیدگل انجام شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از پایش و سنجش احتمال بروز برخی بیماری‌های قلبی و مغزی در بین 24 هزار نفر از آغاز طرح تحول سلامت در این شهرستان خبر داد.

دکتر مسعود دهقانی چهارشنبه24 مردادماه به ایرنا گفت: نسبت به اندازه‌گیری فشار، چربی و قند خون افراد میان‌سال به بالا اقدام شد و در نهایت چهار هزار و 700 نفر دارای فشارخون، 2 هزار و 241 نفر مبتلا به چربی بالا و سه هزار و 951 نفر مبتلا به بیماری قند شناسایی شدند.

وی افزود: پیش از آغاز طرح تحول سلامت آماری از ابتلای کودکان آران و بیدگلی به دیابت نوع اول وجود نداشت که پس از بررسی‌های لازم نزدیک به 40 پرونده در این زمینه تشکیل شد که همه موارد ژنتیکی بودند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به غربال‌گری چهار هزار نفر از افراد 50 تا 70 سال در برابر سرطان روده اضافه کرد: 228 نفر از این افراد دارای خون مخفی در مدفوع بودند که با توجه به احتمال ابتلا به بیماری‌های روده یا سرطان برای بررسی بیشتر به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

او همچنین گفت: 10 هزار نفر از بانوان غربال‌گری سرطان سینه شدند و در نهایت 21 مورد سرطان سینه و یک مورد سرطان دهانه رحم تشخیص داده شد که بیشتر آن‌ها در مرحله اولیه بود.

دهقانی ادامه داد: پیش از آغاز طرح تحول سلامت نیز برای سه هزار و 400 نفر از زنان و مردان در شهرستان آران و بیدگل جهت مراقبت‌های میان‌سالی پرونده تشکیل شد که با آغاز طرح تحول این آمار به 40 هزار نفر رسید.

به گفته او جمعیت زیر یک سال آران و بیدگل نزدیک به 2 هزار نفر، یک تا پنج سال هشت هزار نفر، نوجوانان 21 هزار نفر، جوانان 18 هزار نفر، میانسالان 45 هزار نفر و تعداد سالمندان نزدیک به 10 هزار نفر است.

جمعیت افزون بر 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.