تعرفه‌ عوارض سال ۹۸ شهرداری کاشان تدوین شد

مدیر درآمد شهرداری کاشان از تدوین تعرفه‌ عوارض سال ۹۸ شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، عباس شافعی تصریح کرد: بسته تشویقی در نظر گرفته در این تعرفه، با توجه به تنوعی که دارد فرصتی طلایی برای شهروندان فراهم کرده است که در صورت استفاده از مزایای مضاعف و متفاوتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اعلام کرد: عوارض محلی شهرداری‌ها باید تا پایان دی‌ماه به شورای شهر پیشنهاد شود و شورا نیز پس از بررسی و تصویب تعرفه را برای تایید به استانداری می‌فرستد و استانداری تا قبل از ۱۵ بهمن هر سال آن را برای اجرا در سال بعد به شهرداری ابلاغ می‌کند.

شافعی گفت: یکی از عناصر اساسی در تعیین نرخ عوارض شهرداری قیمت زمین و هزینه ساختمان است که چون در سال جاری در بسیاری از مناطق کاشان قیمت زمین افزایش داشته، این موضوع به صورت طبیعی در سال آینده بر نرخ عوارض شهرداری تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ بسیاری از کدهای عوارضی نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است عنوان کرد: این در حالی است که تحولات اقتصادی میانه سال ۹۷ و افزایش قیمت‌ها و بهای خدمات باعث شده که شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان با مشکلات جدی روبه‌رو باشد.

وی با تاکید مجدد بر مزایای بسته تشویقی و بخشودگی عوارض شهرداری برای ماه‌های پایانی سال ۹۷ گفت: در این بسته علاوه بر بخشودگی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد عوارض ساختمانی برای جرائم دیرکرد عوارض خودرو و عوارض صنفی و نوسازی نیز بخشودگی‌هایی به ترتیب ۴۰، ۲۰ و ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است که شهروندان تنها تا پایان سال فرصت دارند با تعرفه سال جاری از این بخشودگی‌ها بهره‌مند شوند.

شافعی خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری کاشان برای وصول بدهی شهروندان استفاده از ابزار و روش‌های تشویقی است و بهره‌مندی از راهکارهای قهری و قانونی همچون ارجاع پرونده بده‌کاران به کمیسیون ماده ۷۷ و پلمب تا جایی که شهروندان از فرصت‌های تشویقی استفاده کنند در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به عزم همه‌جانبه مدیریت جدید شهری برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد متذکر شد: شهرداری کاشان در موضوع بافت‌های فرسوده ضوابط تشویقی متفاوت و بسیار ویژه‌ای در نظر دارد که حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض و تراکم مجاز مسکونی و تقسیط بلندمدت از نمونه‌های آن است که شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به مناطق مربوطه از ضوابط و مزایای آن مطلع شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.