آیا در زمان جنگ از موسیقی استفاده نمی‌کردیم؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در نشست خبری دیروز (پنج شنبه 95/7/1) انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط دانشگاه اصفهان را رد کرد، موسیقی را «هنر فاخر» نامید و برخورد مناسب با اعتراض‌های کارگری را از نقاط قوت دولت روحانی در کاشان دانست.

 

«حمید رضا مومنیان» با اشاره به رویکرد دولت روحانی در حمایت از کارگران گفت: تنشهای کارگری از مسیرهای واقعی و بدون زور و فشار امنیتی کنترل شد. سعی کردیم برای حل مشکلات صنایع در حوزه های بانک و بیمه کمک کنیم و اولین ستاد شهرستانی اقتصاد مقاوتی را تشکیل دادیم.

 

فرماندار ویژه کاشان از تلاش برای برپایی نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در این شهر خبر داد و گفت: 70 تا 80 درصد شرکتهای فرش ماشینی از کاشان هستند و با توجه به ظرفیت منطقه کاشان و آران و بیدگل، برپایی نمایشگاه بین المللی در منطقه توجیه اقتصادی دارد. تا حدود زیادی  هم این بحث حل شده و یک مقدار باید خودمان با خودمان بهتر بجوشیم تا مشکلات حل شود.

 

مومنیان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره برگزاری کنسرت در کاشان پرسید گفت: در کشور برای موسیقی قانون داریم و این قانون توسط فقهای شورای نگهبان تصویب شده؛ قانون ناموس نظام است. حوزه کار هنرمندان مشخص است اگر کسی دربرابر مساله‌ای که قانون تکلیف آن را مشخص کرده، تفسیر شخصی کند و در جمع عمومی به تحریک مردم بپردازد، مسئول است.

 

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: موسیقی یکی از حوزه‌های فرهنگی فاخر کشور است. با دغدغه‌های که برخی ایجاد می‌کنند نمی‌شود صورت مساله را پاک کرد. ما سعی کردیم در این حوزه به مطالبات مردم پاسخ دهیم. نگاه ما به نظرات رهبری است. نگاه ما به نظرات علامه فیض است.  در کلام ادباء و عرفای ما ظرفیت‌های بزرگی درباره موسیقی وجود دارد.

 

فرماندار کاشان با طرح این سوال انتقادی که «آیا ما در  زمان جنگ از موسیقی استفاده نمی‌کردیم؟» ادامه داد: تا نصف شب همین موسیقی‌هایی که به آن اعتراض می‌کنند از تلویزیون پخش می‌شود.  برخی گنجایش ندارند و خود را خارج از نظام و در نقش مصلح فرض کرده اند که ما البته در این اظهار نظرها نگاه به سواد شخص می کنیم و گاهی پاسخ می دهیم و در بسیاری از مواقع هم نیازی به پاسخ نیست.

 

مومنیان از باز شدن فضای آرام برای اظهار نظر هنرمندان در سطح شهرستان به عنوان یکی از دستاوردهای دولت روحانی نام برد و افزود:  تلاش کردیم تا آنجا که فرصت داشتیم در برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی و هنری شرکت کردیم و فضا را باز گذاشتیم تا همه بتوانند در یک فضای آرام اظهار نظر کنند.

 

فرماندار کاشان درباره برنامه سینما هنر و تجربه گفت: نمی شود با حضور هنرمندان فیلمی که در سینماهای کشور درحال اکران است مخالفت کرد. ما هم با برگزاری نشستهای نقد فیلم مشکلی نداریم و هنرمندان کاشانی با هماهنگی‌های لازم می توانند این برنامه را ادامه دهند.

 

مومنیان درباره شایعه های مطرح شده درباره انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط اصفهان توضیح داد: دوسال قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد چند قطب در زمینه علوم پزشکی تصمیم گرفته است. یکی از این قطب‌ها، قطب مرکزی ایران  است که دانشگاه کاشان را هم در بر می‌گیرد. در حوزه آموزش این قطب‌ها با هم هماهنگ خواهند بود و در بحث مدیریت دانشگاه‌ها هم قرار بوده که مدیریت‌ها در داخل قطب مشخص شود. چند روز قبل با آقای ایازی، معاون وزیر  صحبت کردیم ایشان اشاره کردند که فعلا هماهنگی قطب‌ها برای مسائل آموزشی است و هنوز تصمیمی برای حوزه مدیریت انجام نشده است.

 

فرماندار ادامه داد: پسندیده نیست مدیریت دانشگاهی که هیئت علمی قابلی دارد و در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته از طریق استان انجام شود و آقای ایازی هم به من گفتند مدیریت دانشگاه علوم پزشكي کاشان، زیر نظر تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.