همه در برابر اجرای ضوابط بهداشتی مسئولیم

«سید احمد تخت فیروزه» مدیر مرکز خدمات جامع سلامت فاطمه الزهراء مشکات از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی به سلامتی خود و جامعه کمک کنند.

 

تخت فیروزه گفت بهبود نسبی که در منطقه ایجاد شده به آسانی به دست نیامده، لذا نباید به آن را آسانی از دست بدهیم.

 

وی با اشاره به داغدار شدن برخی از خانواده‌ها به دلیل ابتلا به کرونا گفت این اتفاق‌های تلخ همچنان ممکن است برای هرکدام از ما بیفتد و با رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خطر اوج گیری مجدد کرونا وجود دارد.

 

تخت فیروزه افزود: مردم تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و از شرکت در اجتماعات خودداری کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی تا بهبود شرایط گفت: در شرایط عادی همه ما پنج شنبه ها به کنار قبر اموات خود می رفتیم. اگر کسی اصرار دارد که همچنان با حضور در کنار قبر عزیزش فاتحه تلاوت کند به جای پنج شنبه در سایر ایام هفته به صورت فردی این کار را انجام دهد که تجمعی صورت نگیرد.

 

مدیر مرکز خدمات جامع سلامت فاطمه الزهراء مشکات با گلایه از خانواده هایی که جلسات خانگی برگزار می‌کنند گفت: اگر یک نفر در این جلسات ناقل بیماری باشد تعداد زیادی را مبتلا می کند. همه ما در برابر رعایت اصول بهداشتی مسئولیم.

 

وی افزود:  الان بخشی از خانواده ها اقدام به تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم می کنند. چه اشکال دارد که همه همین مسیر را برای خیرات انتخاب کنیم؟

 

تخت فیروزه در ادامه با تشکر از مساجد مشکات به دلیل به برگزاری مراسم‌های آنلاین در ایام ماه رمضان و دعوت نکردن از مردم برای شرکت در اجتماعات گفت: رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در منطقه مشکات تقریبا امکان پذیر نبود و همین موضوع خطر ابتلای افراد را افزایش می داد. لذا اقدام مساجد اقدام شایسته و قابل تقدیری بود.

 

وی افزود: البته اگر مسئولان مساجد اصرار به برگزاری مراسم دارند با التزام به رعایت پورتکل  های بهداشتی، می‌توانند در زمان کوتاه اقدام به باز گشایی مساجد برای اجرای مراسم های شب احیا  کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.