اختصاص 214 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات برای رونق کسب و کار/ 9500 بیکار در انتظار کار

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: یکی از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و کشاورزی ، راه اندازی سامانه «بهین یاب» است که به واسطه آن تسهیلات ویژه ای در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار گرفته تا ضمن رونق کسب وکار و تثبیت اشتغال بتوانیم از دوران رکود عبور کرده و شرایط مناسبی برای ارتقا اقتصادی مردم منطقه و شهرستان فراهم کنیم.

 

حمیدرضا مومنیان افزود: پس از راه اندازی سامانه بهین یاب تعداد 383 واحد به این سامانه مراجعه و درخواست تسهیلات نموده اند. از این تعداد 240 پرونده بررسی و برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

وی اظهار داشت: 214 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات برای 240 متقاضی در نظر گرفته شده و به بانک های عامل معرفی گردیده است که از این مبلغ 188 میلیارد و 700 میلیون تومان معادل 88 درصد مربوط بخش صنعت و 26 میلیارد و 100 میلیون تومان معادل 12 درصد مربوط به حوزه کشاورزی شهرستان است.

 

مومنیان اظهار داشت: متقاضیان می توانند به بانک های عامل مراجعه کرده و پس از طی کردن فرآیندها قانونی تسهیلات مصوب را دریافت نموده و در جهت رونق کسب و کار استفاده نمایند. بانک های عامل نیز موظف هستند بر اساس بخشنامه ی دولت تدبیر و امید همکاری لازم را با متقاضیان به عمل آورده و از بوروکراسی دست و پا گیری اداری پرهیز کنند.

 

وی یادآور شد: تا کنون 27 واحد موفق شده اند تسهیلات معرفی شده را جذب کنند که جمع تسهیلات دریافتی 36 میلیارد و 950 میلیون تومان است. از این مبلغ 35 میلیارد و 700 میلیون تومان مربوط به حوزه صنعت و یک میلیارد و 250 میلیون تومان در حوزه کشاورزی می باشد.

 

فرماندار تأکید کرد: پیش بینی شده است با جذب تسهیلات مصوب در حوزه صنعت و کشاورزی بالغ بر 6 هزار 300 شغل تثبیت شده و بیش از 3800 شغل جدید ایجاد شود.

 

مومنیان یادآور شد: هم اکنون تعداد 9500 بیکار در شهرستان کاشان جویای کار می باشند که امیدواریم با اختصاص تسهیلات به حوزه صنعت و کشاورزی بخشی از این مطالبه شهروندان مرتفع گردد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.