برگزاری سومین آئین تجلیل از یاوران کتاب در کاشان / ساربوک یک سوپرمارکت فرهنگی است

سومین آئین تجلیل از یاوران کتاب به همت اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی کاشان و فروشگاه ساربوک جمعه 19 آذرماه ساعت 18:30 در شعبه تلگرافخانه  ساربوک برگزار می شود.

 

«حسین باغ شیخی» دبیر آیین تجلیل از یاوران کتاب، در گفتگو با «مشکات آنلاین» گفت این آیین در راستای تکریم و یادکرد از تلاشهای تاثیرگزاران حوزه مطالعه وکتاب و به پاس مساعی این بزرگواران درارتقاء و تسری فرهنک مطالعه برگزارمی شود.

 

در این مراسم، به انتخاب هیئت گزینش مراسم یاوران کتاب، از افرادی که در طی یک سال گذشته در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در منطقه فرهنگی کاشان موثر بوده اند تقدیر می شود.

 

تعدادی از ناشران، نویسندگان، اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده ساربوک هیئت گزینش یاوران کتاب را را تشکیل می دهند.

 

باغ شیخی در تعریفِ عنوان «یاوران کتاب» گفت: از نظر ما همه کسانی که گاه در کسوت معلم یا مسئول، نهاد، سمن یا تشکل مردم نهاد و همچنین مدارس، کتابخانه ها و حتی گاه یک مخاطب عام، دل در گرو اشاعه فرهنگ مطالعه یا لذت همنشینی با کتاب سپرده اند و در ارتقای این فرهنگ ساعی بوده اند، یاوران کتاب اند.

 

ساربوک
مجموعه ساربوک به پیوست چشم انداز کلان خود که همانا ارتقاء آگاهیِ اجتماعی است برای تکریم ملازمان کتاب، آیین تقدیر از یاوران کتاب را برگزار می کند

وی برگزاری این آیین را در راستای چشم انداز کلان مجموعه ساربوک دانست و توضیح داد: مجموعه ساربوک به پیوست چشم انداز کلان خود که همانا ارتقاء آگاهیِ اجتماعی است برای تکریم ملازمان کتاب تصمیم به این اقدام کرد و ظرف سه سال گذشته وظیفه  خود دانسته که به بهانه کتاب و در تلاقی هفته کتاب وهفته پژوهش از خادمان این عرصه تقدیر کند.

 

دبیر آیین تجلیل از یاوران کتاب تاکید کرد: همواره بر این اعتقاد بوده و هستیم که زندگی در کنار کتاب، ضرورتِ ارج داشتِ نویسندگان و بازنمایی نقش ایشان در ارتقاء فرهنگ اجتماعی، رفتارِ شهروندی و  تنزیه جایگاه اجتماعی، نقش به سزایی دارد.

 

باغ شیخی افزود: به تاسی از نظریه متین «مک لوهان» کیفیت زندگی ما در گرو نقش نویسندگان و خادمان کتاب و کتابهایی است که مطالعه می کنیم. ساربوک به پیوستِ تدبرِ مدیرانِ کلان مجموعه و نگاه درست آنان، یک سوپرمارکت فرهنگی است و برای در اولویت قراردادن کیفیت زندگی فردی واجتماعی افرادِ جامعۀ متدین و فرهیختۀ کاشان درکنار کتاب برنامه داشته و دارد و خواهد داشت.

 

برگزاری آیین تجلیل از یاوران کتاب در سالهای گذشته با استقبال اهالی فرهنگ و ادب روبرو شده است. حضور همزمان شخصیت های حقیقی و حقوقی شهرستان، همچون فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای  شورای  اسلامی شهر کاشان در این آئین قابل توجه است.

 

دبیر آیین تجلیل از یاوران کتاب گفت در مراسم فردا تعدادی از مسئولان به ارائه دیدگاه های خود در زمینه کتاب می پردازند. «شاهنامه خوانی» و «نقالی» از برنامه مراسم فرداست.

1 نظر
  1. مریم اناری می گوید

    ساربوک همیشه عالی و جناب دکتر باغشیخی عالی تر….وجود ساربوک و ایشان برای همه ما باعث افتخاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.