طرح تاسیس واحد مجزا در شهرداری، برای پیگیری مطالبات اهالی ناحیه 2/ یکی از معتراضان ناحیه 2: از این شورا انتظار داشتیم

یک منبع آگاه از تصمیم شهرداری برای ارائه طرح «تاسیس واحد اجرایی مستقل برای پیگیری امور مربوط به ناحیه 2» به شورا خبر داد.

 

بر اساس این طرح، دفتری در محل سابق دفتر شورای حل اختلاف مشکات تاسیس شده و همه امور شهری مربوط به ناحیه 2 را پیگیری می کند.

 

شنیده ها حاکی از آن است که ریاست این بخش به «علی باقرپور» مسئول دفتر شهردار مشکات سپرده خواهد شد.

 

این طرح چند سال قبل، توسط یکی از کارمندان شهرداری در شورای اداری مطرح شده بود؛ اما پس  از  تجمع اعتراضی تعدادی از اهالی ناحیه 2 در ساختمان شهرداری، به صورت جدی تری مورد پیگیری قرار گرفته است.

 

این منبع آگاه گفت به زودی این طرح برای تصویب به شورای شهر فرستاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار مشکات آنلاین، یکی از اهالی ناحیه 2 که حضور  پررنگی در اعتراض به وضعیت این ناحیه، پیش و پس از تاسیس شهرداری داشته، در  هنگام گفتگو با چند نفر از اهالی ناحیه 1، در ساختمان شهرداری گفته ما به شورای قبل رای ندادیم و از آنها انتظار نداشتیم اما به این شورا رای دادیم و از آنها انتظار داشتیم. آنها به خواسته ما توجه نکردند.

 

 

وی به وضعیت آسفالت و میدان ورودی ناحیه 2 اشاره کرده و گفته باید به این موضوعات رسیدگی شود.

 

این برای اولین بار نیست که تعدادی ساکنان ناحیه 2 مشکات به اقدامات شهرداری اعتراض می کنند. آنها در زمان مدیریت محمدگذرنوئی بر شهرداری مشکات نیز، با ارسال پیامهای اعتراضی به فرمانداری کاشان گفته بودند شهرداری به وضعیت آنها رسیدگی نمی کند.

 

شهرداری مشکات از زمان تاسیس و در زمان مدیریت سعید عطایی شاد به دو ناحیه 1 و 2 تقسیم شد. ناحیه یک شامل مشکان و ناحیه 2 شامل محمودآباد می شود. نخستین شهردار مشکات فعالیت خود را با احداث پارک در ناحیه 2 آغاز کرد.

 

با برگزاری سومین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، شهر تازه تاسیس مشکات، انتخابات رقابتی را بین ناحیه 1 و 2 پشت سر گذاشت. در آن انتخابات تمام اعضای ائتلاف ناحیه 1 رای آوردند.

 

در چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هیچ یک از اهالی ناحیه 2 کاندیدا نشدند. دو گروه از داخل ناحیه 2 با برخی از کاندیدهای ناحیه 1 به توافق رسیدند. گروهی برای رضا پشتاره، وجیهه کاظمیان و بهزاد عربنیاسر رای جمع آوری کردند و گروهی هم که به ستاد نمازجمعه مشکات نزدیک بودند تلاش کردند برای ائتلاف نزدیک به این ستاد تبلیغ کنند.

 

 

در نهایت رضا پشتاره، وجیهه کاظمیان، محمد حسن زاده، محمد روپیکر و بهزاد عرب نیاسر توانستند بیشترین رای را در محمودآباد به خود اختصاص دهند.

 

رای اهالی ناحیه 2 در روند انتخاب اعضای شورای شهر تاثیرگذار بود و توانست برخی از اعضای کنونی شورا را در لیست منتخبین مردم قرار دهد.

 

اینبار روابط فامیلی هم در تبلیغ برای برخی از کاندیداها تاثیرگذار بود. درحالی که در دوره قبل ابوذر شورابیان، ابوالفضل خورشا و علی سلمانی، کاندیداهای ساکن ناحیه 1، با وجود داشتن روابط فامیلی در ناحیه 2، نتوانسته بودند موفقیت چشم گیری را در این ناحیه کسب کنند.

 

ساکنان ناحیه 2 می گویند از این شورا که در انتخاب آنها نقش به سزایی داشته اند انتظار بیشتری داشته اند. اما شهرداری تلاش می کند تا با تصویب این طرح بخشی از مشکلات آنها را حل کرده و به روند شکلگیری این اعتراضها پایان دهد.

 

****

تصویر این گزارش، طلوع خورشید است که از محل ساختمان شهرداری تصویر براداری شده. این تصویر تزئنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.