کارشکنی های آشکار و پنهان مانع اتمام پروژه کنارگذر کاشان شده است

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: با وجود پیشرفت قابل توجه عملیات اجرایی و عمرانی کنار گذر کاشان که به نتایج مطلوبی رسیده است ولیکن شواهد نشان از آن دارد که تلاش های پیدا و پنهانی در جریان است تا همه زحمات انجام گرفته به بن بست کشیده و متوقف نماید.

 

“علیرضا چله دوان “با بیان این خبر افزود: پروژه کنارگذر کاشان از اهمیت استراتژیک و راهبردی در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور برای شهرستان برخوردار بوده و عدم تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات باعث شده بود که به فراموشی سپرده شود ولیکن با پیگیری فرمانداری کاشان در دولت تدبیر و امید از طریق رایزنی با مسئولین استانی و مرکز احیا گردید و مجوزهای لازم را برای ادامه فعالیت اخذ شد.

 

وی افزود: پس از پیگیری های لازم عملیات عمرانی و اجرایی در دو جبهه آغاز گردید. در جبهه نخست مقرر گردید شهرداری کاشان و از طریق منابع داخلی عملیات آزادسازی و زیرسازی مسیر را محقق نموده و آسفالت و احداث تقاطع غیرهمسطح در محل اتصال کنارگذر به جاده قدیم کاشان و قم و اتصال آن به آزادراه در عهده اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

 

چله دوان تأکید کرد: کلیه عملیات آزادسازی و زیرسازی کنارگذر طی سه سال گذشته عملیاتی گردیده است ولیکن اداره کل راه و شهرسازی در جهت انجام تعهدات خود و منابع طبیعی نیز برای در اختیار گذاشتن بخشی کوتاهی از مسیر همراهی لازم را ندارند و این در حالی است که کار به مراحل پایانی خود رسیده است ولیکن شاهد کارشنکی های متعددی برای توقف این پروژه می باشیم.

 

معاون فرماندار تأکید کرد: سیاست مدیریت ارشد شهرستان کاشان بر حفظ کنارگذر کاشان به موازات کمربندی آران و بیدگل است و توسعه ی راهها در هر دو شهرستان را به نفع مردم و منطقه می داند. از اینرو مشکلات کمربندی آران و بیدگل در شهرستان کاشان مرتفع گردیده است ولیکن اراده ای برای حل بخشی از کنارگذر کاشان که درحوزه استحفاظی شهرستان آران و بیدگل است دیده نمی شود.

 

چله دوان افزود: گزارشات رسیده حاکی از تحرکاتی در حدود و حریم کنارگذر کاشان است تا پیشرفت کنارگذر در انتهای مسیر مسدود شده و کار کنارگذر کاشان که حاصل زحمات یک دهه از مدیریت شهری به خصوص طی سه سال اخیر می باشد به بن بست کشیده شود.

 

معاون فرماندار کاشان تأکید کرد: نگرانی در خصوص بازگشایی کنار گذر کاشان و کاهش بار ترافیک در کمربندی آران و بیدگل ناشی از نگاه کوتاه مدت و قربانی کردن منافع کلان و درازمدت مردم و منطقه به واسطه ی دغدغه های محلی و شهرستانی است.

 

چله دوان گفت: مسئولین آران و بیدگل اطمینان داشته باشند که توسعه ی راهها در دو حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل در درازمدت به نفع مردم دو شهرستان و منطقه خواهد بود و شایسته است همانگونه که همکاری های لازم از سوی کاشان برای تحقق کنارگذر آران و بیدگل انجام گرفته است پاسخ مناسبی از سوی آران و بیدگل برای تحقق کنارگذر کاشان دیده شود.

 

معاون فرماندار یادآور شد: مردم شهرستان کاشان از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند همانگونه که در خصوص بازگشایی کمربندی آران و بیدگل در حوزه استحفاظی کاشان پیگیری نموده اند در خصوص بازگشایی کنارگذر کاشان در انتهای مسیر که در حوزه استحفاظی آران و بیدگل می باشد پیگیری لازم را به عمل آورده و اجازه ندهند سرمایه گذاری هنگفتی که در این خصوص انجام شده است ابتر بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.