نشست مدیران رسانه های کاشان با اعضای انجمن روابط عمومی شهرستان

نشست مدیران رسانه های کاشان با اعضای انجمن روابط عمومی شهرستان به همت غرفه مردم کویر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در تالار گفت و گو با موضوع ارتباط موثر بین روابط عمومی ها و اصحاب رسانه کاشان برگزار شد.

محمدعلی خرمی مدیر مسول نشریه مردم کویر و مشکات آنلاین در ابتدای نشست بعد از خوش آمد گویی به مهمانان، از حضور نشریه سراج به عنوان نماینده دیگر کاشان در بزرگترین رویداد مطبوعاتی کشور ابراز خرسندی کرد.

اولین سخنران این نشست عباسعلی کحال دبیر انجمن روابط عمومی کاشان و روابط عمومی آبفای کاشان بود،که موفقیت در پروژه فاضلاب کاشان را مدیون تعامل اصحاب رسانه و حمایت همه جانبه آنها دانست

وی با بیان اینکه تاسیس انجمن روابط عمومی کاشان اتفاق خوبی برای این شهرستان بود، افزود: روابط عمومی های کاشان ساختار تشکیلاتی نداشتند ولی تشکیل این انجمن ارایه ساز وکار بیشتر در زمینه اطلاع رسانی اخبار و تعامل با رسانه ها را میسر می کند.

 

امیدوارم طی نشستی که با رییس انجمن روابط عمومی ایران داریم به نتیجه ای برسیم و بتوانیم به عنوان شعبه ای از این ارا میسر میکند که انجمن فعالیت کنیم

وی تصریح کرد:روابط عمومی و رسانه هر دو بال یک پرنده اند، ولی  در کاشان  بین انها هماهنگی وجود ندارد زیرا خیلی از روابط عمومی ها رسانه را نمی شناسند، و یا رسانه ها بدون هماهنگی روابط عمومی ها برای تهیه خبر اقدام می کنند،

کحال با تاکید بر اینکه باید ناهماهنگی های بین روابط عمومی ها و رسانه ها را سر و سامان دهیم، خاطرنشان کرد: نشست امروز را به فال نیک میگیریم و از فعالان رسانه میخواهم که ارتباط بیشتر ی با انجمن روابط عمومی کاشان داشته باشند تا باعث تقویت این انجمن شوند.

همچنین جعفر بزمیان مسوول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان اظهار کرد: بعضی اوقات با همه تحصیلات و تجربه ای که داریم ، روزمرگی شغل ما باعث می شود تا از یک سری اصول و قواعد  دور شویم، اتفاقاتی که در ارتباطات و روابط عمومی و اصحاب رسانه می افتد به روز و در لحظه است و باید افراد هم در این زمینه نیز به روز باشند.

حسن خوش چشم مدرس دانشگاه در شته روابط عمومی ار ادامه این نشست اظهار کرد: همه ی مباحث ارتباطات در کلمه ی پنج حرفی “اقناع” خلاصه می شود، یعنی راضی شدن یا بهتر  بگوییم راضی کردن.
وی گفت : معضل بزرگی که افراد فعال  در رسانه و روابط عمومی دارند نشناختن نیازهاست و البته معضل بعدی اینکه بعضی از دوستان فرق خبر با گزارش را نمیدانند و بدون اینکه تخصص داشته باشند نظر کارشناسی میدهند.
خوش چشم استفاده از عکس خام را در اکثر نشریات محلی بسیار خطرناک دانست و گفت:
روابط عمومی ها بعد از نشست ها انتظار دارند که اخبار زود و خوب منتقل شود، خبر زود با خبر خوب فرق دارد، الان با وجود شبکه های اجتماعی می توان فقط تیتر اخبار را کار کرد تا عقب نمانیم و اصل خبر را پخته تر در رسانه منتشر کرد.

سعید غلامیان مدیرمسوول پایگاه خبری کاشان نیوز  نیز اظهار کرد: در بحث رسانه و روابط عمومی ها تنها نمی توانیم بر محور مادیات حرف بزنیم بلکه روابط عمومی یک کانال ارتباطی با رسانه ها شناخته می شود.

 

وی افزود:تعامل روابط عمومی و رسانه ها راهی است برای معرفی و برون سپاری و اطلاع رسانی وقایعی که رسانه به دلیل سازوکارهای اداری به آنها دسترسی ندارد به عنوان یک نهاد عمومی این برون سپاری را فرآوری کند و به سمع شهروندان برساند.

وی تصریح کرد: بعضی از روابط عمومی ها نشریه چاپ و توزیع می کنند که به ضعیف شدن خودشان کمک می کنند.
غلامیان اظهار کرد: همواره این سوال پیش می آید که چرا بعد از یک قرن سابقه در کاشان با داشتن روزنامه های متعدد الان در این وضعیت هستیم و چرا نتوانستیم یک نشریه مستقل داشته باشیم؟

وی خاطرنشان کرد: می توان این  پرسش را مطرح کرد که آیا ادارات و نهادهای دولتی و شهری مثل فرمانداری یا شهرداری آبفا و بقیه بدون پول و برنامه میتوانند فعالیتی داشته باشند، رسانه هم یکی از ارکان جامعه مدنی است ولی تنهایش گذاشتیم و حمایتش نکردیم، حمایت تنها پول نیست،، مشکلاتی که ما تو کاشان داریم عدم اعتقاد به رسانه، نا آگاهی به رسانه، بی تفاوتی به رسانه و نگاه ابزاری به آن است

مدیر مسوول پایشگاه خبری کاشان نیوز گفت: اگر روابط عمومی ها وظایف خودشان را خوب انجام دهند، رسانه هم می تواند کنار روابط عمومی ها ثمره ای را به جامعه ارایه کند که قابل مصرف باشد
غلامیان افزود: با وجود اینهمه سابقه و تعدد روزنامه و نشریه در شهر ما اعتقادی به رسانه وجود ندارد بخاطر گزنده بودن نقد هست، رسانه باید مثل تیغ جراحی عمل کند،باید معضلات جامعه را نشان بدهد، باید چیزی را بازتاب بدهد که مدیران به آنها نیاز دارند و با استفاده از آنها تصمیم بگیرند

غلامیان خاطرنشان کرد:  خبرنگار پل ارتباطی درددل جامعه با مدیر برنامه ریزی شهری است، روابط عمومی ها نباید توقع تحسین داشته باشند، اگر خبرنگار تحلیل خود را کنار مطلب ارسالی روابط عمومی منتشر کند  نباید این گزارش را سیاه نمایی تلقی شود

محمدرضااسدی رییس آبفا کاشان گفت: ارتباط اصحاب رسانه با سازمان برمبنای ارتباطات اقتصادی نبوده و فقط داوطلبانه این فعالیت ها انجام شده است و نسبتا به اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.
وی افزود: بحث بحران آب که حدود ۳۰سال است توسط کارشناسان گوشزد میشود حدود ۱۰سال است که بین مردم هم رواج پیدا کرده و این مهم با ورود رسانه ممکن است تا ذهن مردم را آگاه کند

وی تصریح کرد: از آب های مصرفی شهرستان  کاشان شش درصد آن به آب شرب مربوط می شود، این میزان به نسبت بقیه بخش ها مقدار ناچیزی است اما اهمیت آن به واسطه فرایندهایی است که برای تصفیه ای اتفاق می افتد که در این زمینه رسانه ها خوب اطلاع رسانی کردند

مدیرعامل آبفا کاشان ادامه داد: ما در این زمینه پنج تا شش درصد کاهش مصرف آب  داشتیم که اگر رسانه ها نبودند شاید افزایش مصرف میداشتیم

اسدی خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی در کشور ۲۵۰میلیمتر است که در منطقه ی ما ۱۱۰میلیمتر هست،، اینهم در دو سال اخیر ۸۷میلیمتر بارندگی داشتیم این یعنی نسبت به متوسط بارندگی ۴۰درصد کمتر بارندگی داریم.

1 نظر
  1. سید جلال جلیلی می گوید

    جناب خرمی سلام، با تبریک این موفقیت به همه مجموعه شما، نشانی خبر در ایسنا تقدیم می گردد.

    http://isfahan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=67859

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.