ساخت فضاهای ورزشی می‌تواند جایگزین مالیات شود

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان اعلام کرد: هزینه‌هایی که برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاها و اماکن ورزشی توسط بخش خصوصی می‌شود، با تایید وزارت‌خانه می‌تواند به عنوان مالیات لحاظ شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان، مسعود خاندایی در نشست بررسی معافیت‌های مالیاتی و کمک‌های مالی به حوزه ورزش و جوانان اظهار داشت: در قسمت (ب) ماده 7 قانون برنامه ششم، موضوع وجوه هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها و اماکن و توسعه ورزش همگانی به عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود، با تایید وزارت‌خانه مذکور به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تلقی می‌گردد.

خاندایی افزود: با توجه به موضوع مسئولیت اجتماعی، شایسته است بخش خصوصی به‌ویژه بخش صنعتی، با مشارکت در طرح‌هایی که مردم ذی‌نفع آن هستند، مانند مدرسه‌سازی، سلامت، منابع آب و ورزش به نحوی اثر فرهنگی و اجتماعی از خود در جامعه ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اشخاص حقوقی علاوه بر دریافت برخی معافیت‌ها، از ثواب و اجر معنوی هم بهره‌مند می‌شوند و از سویی در توسعه امور اجتماعی شهر مشارکت می‌کنند.

معاون فرماندار اضافه‌کرد: هدف قانون‌گذار در این ماده قانونی در برنامه 5 ساله ششم توسعه، ایجاد تحرک در حوزه ورزش است، ضمن این‌که هزینه‌های انجام‌شده در طرح‌های خیر‌ساز از مالیات پرداختی اشخاص حقوقی نیز کسر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.