ابعاد تازه از تخلف کارمند شهرداری کاشان

«نامه را که دیدم خیلی تعجب کردم. گفتم این نامه به نامه‌های رسمی شهرداری نمی‌خورد و احتمالا کاسه‌ای زیر نیم کاسه باشد.»

همین شکِ کارمند یکی از نهادهای خصوصی کاشان در بنگاه معاملاتی املاک باعث شد که صاحب بنگاه  برای دومین بار در دام کارمند خطاکار شهرداری گرفتار نشود.

 

او چند هفته قبل یک زمین را به واسطه یکی از همکاران بنگاه‌ دارش از همین جوان خریده و گمان می‌کرده که سود خوبی برده است.

 

بنگاه دار می‌گوید زمین را 166 میلیون تومان خریده است. 130 میلیون آن را پرداخت کرده و قرار بوده مبلغ باقی مانده را در اوایل دی‌ماه پس از انتقال سند به حساب کارمند شهرداری واریز کند.

 

از او پرسیدیم مگر فروشنده سند یا قباله‌ای برای فروش در دست نداشت:

جواب داد: یک برگه واگذاری با امضای «سید محمد ناظم رضوی» شهردار سابق کاشان آورده بود.

 

  • شما صحت این زمین را استعلام نکردید؟

یکی از همکاران بنگاه را برای بررسی به شهرداری فرستادم. برگشت و گفت می‌گویند صحیح است.

  • صحت نامه را تایید کردند یا صحت وجود زمین را؟

نمی‌دانم. باید از خودش بپرسید.

 

یک هفته پس از خرید زمین اول، فروشنده دوباره به سراغ بنگاه‌ دار می‌آید اما اینبار بدون واسطه. با برگه‌ای مشابه همان برگه سابق.

بنگاه دار تلاش می‌کند زمین را برای یکی از دوستانش بخرد. وقتی که مدارک را به دوستش نشان می‌دهد او در صحت آن‌ها شک می‌کند. بنگاه دار چک رمزدار و مدارک لازم برای جابه‌جایی مالکیت زمین در دفترخانه را آماده می‌کند اما قبل از آنکه در محل قرار حاضر شود برای استعلام به حراست شهرداری می رود و همانجا متوجه می‌شود که مدرک ارائه شده جعلی است.

برای تکمیل این بخش از گزارش و شنیدن پاسخ‌های حراست شهرداری  با آقای پرورده مسئول حراست تماس گرفتیم اما موفق به برقراری تماس نشدیم.

بنگاه دار می گوید در همان لحظه کارمند خطاکار با او برای حضور در دفترخانه تماس می‌گیرد. بنگاه دار قرار را به هم نمی‌زند. اما کلاهبردار هرگز در محل قرار حاضر نمی‌شود.

 

این یک مورد از رفتار ناشایستی است، کارمندی است که تنها یک سال و نیم از حضورش در شهرداری کاشان می‌گذرد.

 

گفته شده که او در انتخابات مجلس عضو ستاد تبلیغاتی «علی هاشمی طاهری» بوده  و با سفارش او وارد شهرداری شده است.

 

هاشمی طاهری می‌گوید این حرف‌ها «کذب محض» است. هاشمی می‌گوید این فرد در مسجد …  رفت و آمد می‌کرده و یک رفاقت قدیمی با پسرش  داشته لذا مثل بقیه مردم به ستاد او رفت و آمد می‌کرده است.

 

این عضو شورا می‌گوید برای حضور این شخص در شهرداری سفارشی نکرده است. او می‌گوید « از من برای افراد زیادی روزانه استعلام می‌شود و افراد را تا جایی که بشناسم تا آن زمان، تایید می‌کنم اما بعد از آن اگر خلافی بکنند از آن‎ها دفاع نمی کنم. با هیچ کسی رودربایستی ندارم و اگر خلافی کرده دنده اش نرم برود جواب دهد حتی اگر پسرم باشد. برای این فرد هم از من پرسیدند. دیدم اهل مسجد است و گفتم آدم بدی نیست. در همین حد.»

 

  • شنیده شده که شما برای حل موضوع وارد عمل شده‌اید و گفته‌اید از شاکی‌ها هم رضایت می‌گیرید. این حرف صحت دارد؟

خداوکیلی از اساس کذب محض است. من اینقدر گرفتار هستم. ضمن اینکه من الان شخصیت شورای شهرم و بچه که نیستم که وارد این حوزه شوم.

 

  • شما به عنوان یک عضو شورا چقدر از این موضوع اطلاع دارید؟

من هم مثل بقیه مردم. فقط از یکی از رفقایش شنیدم که گفته من فقط یک زمین را به این شکل فروخته ام.

 

کارمند خطا کار  پس از مدتی حضور در شهرداری، مسئول دفتر آقای ابریشمی مدیر مالی و اداری آن زمان می‌شود و سپس به واحد خدمات شهری و بخش منصوبات می‌رود.

 

او در مدت حضورش در شهرداری به اطلاعاتی دست پیدا می‌کند و با سوء استفاده از سربرگ‌های شهرداری نامه‌هایی را با عنوان «نامه واگذاری تعاونی مصرف کارکنان شهرداری کاشان» درست می‌کند.

 

در یک نمونه نامه ای که این شخص برای فروش زمین به خریدار ارائه کرده «سید محمد ناظم رضوی» شهردار سابق کاشان به عنوان فروشنده و این شخص به عنوان خریدار معرفی شده است.

در این نامه‌ها مقابل اسم شهردار وقت امضائی وجود دارد که گفته می‌شود امضای او نیست. این نامه‌ مهر شهرداری را هم ندارد.

 

یکی از کارمندان شهرداری که خواست نامی از او فاش نشود به مشکات آنلاین گفت مشخصات شهردار دقیق وارد شده اما امضای او نیست.

 

او گفت اینکه کارمندی به سربرگ‌های شهرداری دسترسی داشته باشد امری عادی و طبیعی است. ضمن اینکه ما اکثرا شماره نامه‌ها را به صورت دستی وارد می‌کنیم اما در نامه‌های جعل شده شماره نامه‌ها تایپی است.

 

این  شخص نامه‌هایی را با موضوع «گواهی تفهیم مالکیت» از طرف  عضو هیات مدیره تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به یکی از خریداران ارائه کرده که بر اساس آن این تعاونی زمین‌هایی را به او واگذار کرده است.

 

یکی از کسانی که چند قواره زمین از این کارمند شهرداری خریده می‌گوید «وقتی که او کاغذهایش را به من نشان داد مطمئن شدم که راست می‌گوید. برای پرداخت پول زمین‌ها چند بار به اتاقش در شهرداری رفتم و اصلا طوری برخورد نکرد که شک کنم. ضمن اینکه شناختی هم که از او داشتم باعث شده بود اطمینانم بیشتر شود. او انسان به ظاهر مثبتی بود.»

 

بنگاه دار هم همین حرف ها را تکرار می‌کند. او می‌گوید اصلا به او نمی‌خورده که اهل این حرف‌ها باشد.

 

شک کردن یکی از خریداران به نامه شهرداری باعث می‌شود دست این شخص رو شود. این کارمند می‌گوید وقتی که نامه بدون مهر شهرداری را دیدم خیلی تعجب کردم و گفتم این نامه به نامه رسمی نمی‌خورد.

 

او می‌گوید شاید اگر کسانی که با این شخص معامله کرده‌اند مشخصات نامه‌های اداری را می‌دانستند اینطور ضرر نمی‌کردند.

 

یک منبع آگاه به مشکات آنلاین گفته شنده شده حتی مدارک تحصیلی این شخص که به شهرداری ارائه شده جعلی بوده است. هنوز هیچ مقام مسئولی این سخن را تایید نکرده است.

 

مشکات آنلاین تلاش می‌کند به محض کسب کردن اطلاعات بیشتر آن را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهد

1 نظر
  1. حمید می گوید

    سلام
    اگر شما در خبرتان اورده اید مدرک تحصیلی ایشان حعلی است و هیچ مقام مسئولی ان خبر را تایید نکرده شما چطور به ان پرداخته اید ؟
    این روش اطلاع رسانی نیست حقوق مردم را حفظ کنید که خدای ناکرد مدیون نشوید این از اخلاق به دور است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.