دیدار عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با رئیس‌جمهور آلمان

«محمد مهدی ابوالحسنی» عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان به‌عنوان یکی از برندگان «فلوشیپ هامبولدت» با «اشتاین مایر» رئیس‌جمهور فدرال آلمان دیدار کرد.

به گزارش دانشگاه کاشان طبق روالی که از سال 1955 در آلمان انجام می‌شود، هر ساله رییس‌جمهوری فدرال آلمان میزبان برندگان «فلوشیپ هامبولدت» است.

بنیاد «هامبولدت» معتبرترین سازمان حمایت از تحقیقات در آلمان است، که از محققان معتبر از تمام دنیا حمایت تحقیقاتی می‌کند. در میزان اعتبار این سازمان ذکر همین نکته کافیست که 55 نفر از برندگاه جایزه «نوبل» قبلا برنده «فلوشیپ هامبولدت» بوده‌اند.

این دیدار امسال نیز در روز 28 ژوییه در کاخ «بلوییو» برلین با سخنرانی «فرانک والتر اشتاین مایر» رییس‌جمهوری آلمان آغاز شد.

وی در ابتدا ورود محققان به کشور آلمان را خوش آمد گفت و با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای امروز اظهار کرد: “امروزه دانش باید فارغ از مرزها و با تبادل دانشمندان برای حل معضلات جهانی به پیش می‌رود”.

اشتاین مایر افزود: “امروزه، بیشتر از همیشه، ما نیاز به موسساتی داریم که تبادل علم و درک جهانی را ارتقا می دهند. من از صمیم قلب از بنیاد الکساندر فون هومبولت که از علم بین المللی حمایت می کنند و شما را در آلمان گرد هم آورده اند تشکر می‌کنم.»

در این دیدار محققانی از 80 کشور حضور داشتند که دکتر «محمدمهدی ابوالحسنی» از دانشگاه کاشان، دکتر «مصطفی احمدی» از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پرفسور «مجید نیری‌پور» از دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان برندگان «فلوشیپ هامبولدت» از ایران بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.