استمهال 2 ساله وام های کشاورزی مصوبه قطعی دولت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استمهال وام‌های کشاورزی به مدت 2 سال مصوبه قطعی دولت است و اگر بانکی تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی پنج‌شنبه 28 تیرماه در نشستی با فعالان بخش کشاورزی شهرستان اردستان بیان کرد: به خاطر خشکسالی و سرمازدگی و خسارت‌های زیاد کشاورزان، با پیگیری‌های صورت‌گرفته، دولت 2 سال استمهال بازپرداخت وام‌های کشاورزی را تصویب کرد.

وی با اشاره به خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به بخش کشاورزی کشور افزود: قانون‌گذار تصویب کرده و سود این 2 سال بر عهده دولت است و اگر بانکی در این زمینه کوتاهی کرد، باید مورد پیگیری قرار گرفته و با آنها برخورد شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مشکلات مرغداران،  با اشاره به سرانه 28 کیلوگرمی مصرف مرغ در ایران اضافه کرد: وجود واسطه‌های زیاد مشکل بیشتر فعلان بخش کشاورزی است و ایجاد یک زنجیره بین تولیدکنندگان و بازار دست واسطه‌ها را قطع خواهد کرد.
حجتی بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و گفت: باید گل‌خانه‌ها و کشت نشا توسعه یابد که کمتر در استان اصفهان در این زمینه کار شده است.

وزیر جهاد کشاورزی پرورش و تولید گیاهان دارویی را ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان اردستان دانست و افزود: توسعه سنتی دامداری صرفه اقتصادی ندارد و باید با تغییر روش از مرتع‌ها در جهت تولید گیاهان دارویی استفاده شود زیرا بازده اقتصادی بیشتری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.