فعالیت شورای توسعه گردشگری در فرمانداری کاشان آغاز شد

فرماندار کاشان در نشست با جمعی از فعالان و صاحب‌نظران‌ حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با ابراز خرسندی از وجود عزم و اراده جدی در حوزه گردشگری شهرستان، گفت: خوشبختانه وضعیت امروز تاسیسات گردشگری کاشان در مقایسه با دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌است.

حمید‌رضا مومنیان با بیان این‌که حوزه گردشگری، صنایع دستی و هنر محور اساسی و اصلی توسعه و پیشرفت پایدار شهرستان و استان اصفهان است، افزود: در حوزه میراث فرهنگی و رونق گردشگری نیازمند تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی با ترسیم افق ده ساله در شهرستان کاشان هستیم.

مومنیان، با اشاره به رونق اقامت‌گاه‌های روستایی و شهرهای پیرامونی تصریح کرد: برای افزایش زمان اقامت گردشگر لازم است بسته‌های متنوع کاشان‌گردی تعریف شود.

وی اضافه کرد: در صنعت توریسم و هتل‌داری نیازمند شبکه‌سازی و همکاری‌های مشترک بر اساس منافع مشترک هستیم.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و مهم در صنعت گردشگری، یادآور شد: به حمداله پذیرش برای جذب و حضور گردشگر در بین عموم مردم ایجاد شده و این خود ظرفیتی بی‌نظیر برای رونق این صنعت در کاشان است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه پیشنهاد این فرمانداری مبنی بر لزوم صدور یک مجوز جامع و دائمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در واحدهای گردشگری، اظهارداشت: برای حذف بروکراسی اداری و تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای فرهنگی و هنری نیازمند صدور یک مجوز جامع اجرای برنامه‌های رویدادمحور در مراکز اقامتی و گردشگری هستیم.

فرماندار در پایان این نشست از آغاز به کار شورای توسعه گردشگری کاشان خبر داده و گفت: با تشکیل شورای توسعه گردشگری کاشان یک هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه در پاسداری از میراث فرهنگی توام با رونق گردشگری و توسعه اشتغال پایدار در این حوزه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برای تحقق این مهم، نیازمند استفاده از نظرات و تجارب همه دست‌اندرکاران و فعالان عرصه میراث فرهنگی، گردشگری، هتل‌داری و… در شورای توسعه گردشگری شهرستان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.