تشکر از فرماندار ، گلایه از شورا

درحالی که اعضای شورای شهر مشکات، صورت‌جلسه انتخاب «مهدی ولیان‌پور» به عنوان سرپرست این شهرداری را برای ارسال به فرمانداری کاشان آماده می‌کردند «علی اکبر جلالی» در نامه ای به فرماندار کاشان از او به خاطر «ارج نهادن به نظرش» و واگذاری سرپرستی به سایر همکارانش سپاسگزاری کرد.

همزمان با استعفای دومین شهردار منتخب شورای چهارم، اعضای این شورا علی اکبر جلالی را به عنوان سرپرست به فرمانداری معرفی کرده بودند.

فرمانداری کاشان در آخرین روز از مهلت چهارده روزه قانونی خود با ارسال نامه ای، با استناد عدم رقبت سرپرست معرفی شده، از شورا خواسته شخص دیگری را برای تصدی این سمت معرفی کند.

علی اکبر جلالی در نامه به فرماندار کاشان نوشته است: «خوشبختانه با درایت و همکاری همکاران شما در آن فرمانداری آنگونه که مورد نظر بنده بود، این موضوع مدیریت شد و در نهایت با حاشیه‌ای کم، مسئولیت سنگین شهرداری مشکات به یکی دیگر از همکارانم واگذار شد.

وظیفه خود می‌دانم از همکاری حضرت‌عالی در ارج نهادن به نظر بنده و برداشتن این مسئولیت از دوش این خادم همیشگی مردم مشکات سپاسگزاری کنم و عاجزانه از شما می‌خواهم تا با نگاه ویژه به حل شدن مشکلات این شهر کمک کنید.»

جلالی در قسمتی از این نامه به گلایه از عملکرد شورای شهر مشکات پرداخته و نوشته است: «متاسفانه در این مدت کوتاه کسانی که با وعده دفاع، مرا به پذیرش این مسئولیت ترغیب کردند نتوانستند بروعده خود پایبند باشند و موجبات دلسردی بنده را فراهم کردند.

سرپرست پیشین شهرداری مشکات در ابتدای این نامه به روند انتخاب خود توسط شورای اسلامی مشکات اشاره کرده و نوشته است: «همزمان با استعفای شهردار مشکات، از بنده برای حضور در دفتر شورا دعوت شد. در راه دفتر شورا با پیامک تبریک یکی از اعضای آن شورا روبرو شدم. بعد از حضور در آن دفتر اعضاء بر ضرورت پذیرش سرپرستی این شهرداری توسط بنده تاکید کردند. با وجود عدم پذیرش بنده، اصرار اعضای شورا بیشتر شد و بنده شروطی را برای قبول این پیشنهاد مطرح کردم که از جمله آن همراهی همه اعضای شورا در این مدت چند روزه بود. اعضای شورا پس از شنیدن این شروط به تمجید از عملکرد بنده در شهرداری پرداخته و همه آن شروط را پذیرفتند.
با معرفی بنده به عنوان سرپرست با موج مخالفت برخی از دلسوزان و دوستانم مواجه شدم که مشفقانه بنده را از این موضوع برحذر داشته و با استناد به اختلافهای شورا، مشکلات شهرداری و اختلافهای موجود بین کارمندان خواستار کناره گیری بنده شدند. همزمان با نظر این دوستان، اعتراضهایی از طرف برخی از دوستانم در سیستم شهرداری آغاز شد که بیشتر ریشه در مشکلات با شورای اسلامی و مسائل شخصی داشت.»

متن کامل نامه جلالی به فرماندار کاشان بدین شرح است:

«بسمه تعالی
معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان
سلام علیکم؛
پیرو مباحث مطرح شده درباره سرپرست شهرداری مشکات لازم به توضیح است که همزمان با استعفای شهردار مشکات از بنده برای حضور در دفتر شورا دعوت شد. در راه دفتر شورا با پیامک تبریک یکی از اعضای آن شورا روبرو شدم. بعد از حضور در آن دفتر اعضاء بر ضرورت پذیرش سرپرستی این شهرداری توسط بنده تاکید کردند. با وجود عدم پذیرش بنده، اصرار اعضای شورا بیشتر شد و بنده شروطی را برای قبول این پیشنهاد مطرح کردم که از جمله آن همراهی همه اعضای شورا در این مدت چند روزه بود. اعضای شورا پس از شنیدن این شروط به تمجید از عملکرد بنده در شهرداری پرداخته و همه آن شروط را پذیرفتند.
با معرفی بنده به عنوان سرپرست با موج مخالفت برخی از دلسوزان و دوستانم مواجه شدم که مشفقانه بنده را از این موضوع برحذر داشته و با استناد به اختلافهای شورا، مشکلات شهرداری و اختلافهای موجود بین کارمندان خواستار کناره گیری بنده شدند. همزمان با نظر این دوستان، اعتراضهایی از طرف برخی از دوستانم در سیستم شهرداری آغاز شد که بیشتر ریشه در مشکلات با شورای اسلامی و مسائل شخصی داشت. مخالفان حضور بنده در این سمت سخنان ناروایی را مطرح کردند که در صورت خلاف بودن این سخنان از خداوند متعال برای آنان غفران مسالت نموده و در صورت صحیح بودن نیز از خداوند می خواهم بنده را مورد آمرزش خود قرار دهد که هیچ چیز بر او پوشیده نیست.
متاسفانه در این مدت کوتاه کسانی که با وعده دفاع، مرا به پذیرش این مسئولیت ترغیب کردند نتوانستند بروعده خود پایبند باشند و موجبات دلسردی بنده را فراهم کردند.
خوشبختانه با درایت و همکاری همکاران شما در آن فرمانداری آنگونه که مورد نظر بنده بود این موضوع مدیریت شد و در نهایت با حاشیه ای کم، مسئولیت سنگین شهرداری مشکات به یکی دیگر از همکارانم واگذار شد.
وظیفه خود می دانم از همکاری حضرت عالی در ارج نهادن به نظر بنده و برداشتن این مسئولیت از دوش این خادم همیشگی مردم مشکات سپاسگزاری کنم و عاجزانه از شما می خواهم تا با نگاه ویژه به حل شدن مشکلات این شهر کمک کنید.
با تشکر
علی اکبر جلالی مشکانی
95/5/10»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.