آغاز اجرای طرح اعمال محدودیت تردد در ۲۵ مراکز استان

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز اجرای طرح اعمال محدودیت تردد در ۲۵ مراکز استان از ظهر امروز – دوشنبه- خبرداد و گفت: خاطیان این طرح ضمن اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، به مبدا برگشت داده می شوند.

 

حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره اعمال محدودیت‌های تردد در ۲۵ مراکز استان از ظهر امروز اظهار داشت: با توجه به روند بیماری مخصوصا در ۲۵ استان کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت که در وضعیت خطر قرار داشتند، روز گذشته تصمیم گرفته شد محدودیت در ۲۵ استان اعمال شود و ۶ استان باقیمانده هم به نوعی در مسیر کنترل تردد قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی مشمول وضعیت خطر نبودند، ادامه داد: استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و گلستان مشمول طرح محدودیت تردد نمی‌شوند.

 

به گفته ذوالفقاری، از ظهر امروز دوشنبه خروج افراد بومی با پلاک‌های بومی از مراکز استان‌های ۲۵ گانه و ورود افراد غیربومی با پلاک‌های غیربومی به این مراکز ممنوع است‌.

 

تهران و البرز به صورت یکپارچه دیده شدند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه استان‌های البرز و تهران را یکپارچه دیدیم، اظهار کرد: مردم تهران و البرز می‌توانند در شهرهای پیرامونی تردد داشته باشند مثلا می توانند تا فیروزکوه بروند.

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: افرادی که از استان های دیگر قصد عبور از یک استان ممنوعه را دارند می‌توانند از گذرگاه‌ها عبور کنند مثلا مردم استان‌های شمالی برای رفتن قم می‌تواند از تهران و البرز عبور کنند اما نمی توانند وارد شهر تهران شوند.

ذوالفقاری خواستار همکاری مردم با نیروی انتظامی شد و گفت: اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی که برای فروردین ماه پیش بینی شده بود در صورت تخطی اینجا هم اعمال می‌شود. در این مرحله ضمن جریمه افراد خاطی نسبت به عودت آنان اقدام و در صورت مقاومت با آنها برخورد خواهد شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در پیک کم سابقه بیماری هستیم و تعداد مرگ و میرهای کرونا در اوج خودقرار دارد، تصریح کرد: همه باید به کادر پزشکی و درمانی کمک کنیم تا با کاهش بیماران، فشار روی این کادر کمتر شود.

وی اضافه کرد: بر مبنای اعلام وزارت بهداشت این ۲۵ استان در وضعیت قرمز بود، اما با ممنوعیت ورود و خروج در این استان‌ها، عملا ورود و خروج ۶ استان غیر مشمول اعمال محدودیت تردد هم کمتر یا غیرممکن می‌شود.

ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که بسیاری از تهرانی ها خودرو با پلاک استان های شمالی دارند و برای تهران غیربومی محسوب میشوند و راحت می‌توانند از استان خارج شده و به شهرهای شمال کشور بروند، گفت: باید معیاری برای شناخت ‌بود و برای همین پلاک های بومی را معیار قرار دادیم و اگر بخواهیم زیاد محدودیت اعمال کنیم حساسیت ایجاد می‌شود.

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال گفت: ممنوعیت‌ها شامل حمل و نقل عمومی نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.