آغاز احداث نیروگاه خورشیدی در کاشان

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در مراسم اختتامیه اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم سبز در کاشان گفت برگزاری این جشنواره با اکران 130 فیلم حوزه محیط زیست در 150 شهر کشور و در سطح بین الملل با موفقیت برگزار شد.

 

«حمید رضا مومنیان» گفت: برگزاری این جشنواره در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیست تأثیر به‌سزایی دارد زیرا امروز کشور با مباحثی همچون ریزگردها، آلودگی هوا، خشکسالی، تنش آبی و غیره رو به رو است و زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده است و اهتمام عمومی را در جامعه طلب می کند.

 

مومنیان ضمن اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست تصریح کرد: این برنامه‌ها ادامه دهنده برنامه‌های دولت یازدهم  بوده و در این راستا و با اهتمام دولت پیگیری احداث نیروگاه خورشیدی در 4 فاز در کاشان آغاز شده که توان تولید انرژی معادل یک چهارم برق مورد نیاز کاشان را خواهد داشت.

 

مومنیان با اشاره به اینکه تمرکز ما در شهرستان در حوزه گردشگری ،صنایع دستی و هنر اشتغال زایی است گفت: باید به جای استفاده از سوخت فسیلی به سمت استفاده از انرژی تجدیدپذیر برویم که طبق کارشناسی های انجام شده کاشان بهترین تابش نور خورشید برای کسب انرژی خورشیدی را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نابسامانی های موجود در طبیعت ریشه در فرهنگ ما دارد افزود : ما نباید منتظر اداره محیط زیست بمانیم که گره گشای این مسئولیت باشد بلکه باید همه مردم در این حوزه فعالیت کنند وکاش این فرهنگ از سالها ی قبل در بین مردم نهادینه می شد، ای کاش سالها قبل متوجه می شدیم که ریختن زباله ، نایلون ها و پلاستیک ها در طبیعت خسارت بار است و به  سادگی قابل جذب نیست .

 

مومنیان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این خصوص ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مصرف آب شرب در کاشان حدود پنج درصد کاهش داشته که نتیجه ترویج فرهنگ صحیح مصرف، استفاده از شیرآلات مدرن و آموزش های همگانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.