آغاز «راه بی‌پایان» و سیمای خیرین کاشانی در قاب سیما از هفته جاری

برنامه تلویزیونی راه بی‌پایان با محوریت فعالیت‌های نیکوکارانه آموزشی در کاشان از شام‌گاه چهارشنبه سوم بهمن روی آنتن سیما می‌رود.

به گزارش کاشان آنلاین راه بی‌پایان عنوان مجموعه برنامه‌ای است که در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای در بخش‌های متنوعی نظیر گفت‌وگو، گزارش، مستند و… به موضوع خیرین مدرسه‌ساز کاشانی می‌پردازد و قسمت نخست آن از ساعت 22:10 چهارشنبه شب هفته‌جاری از سیمای استان اصفهان و تکرار آن نیز روز بعد در ساعت 11:15 پتخش می‌شود.

این برنامه که رونمایی از نشان آن توسط وزیر آموزش و پرورش در سفرش به کاشان انجام شد، رویکردی ترویجی و نه تبلیغی به معنای عام را پی‌گیری می‌کند و سعی دارد تا فعالیت‌های خیرخواهانه نیکوکاران کاشانی، در عرصه آموزش به عنوان یک جریان و نهضت مستمر انعکاس یابد و نام این برنامه نیز بر اساس همین نگاه انتخاب شده است که البته گفته می‌شود این برنامه سعی دارد محوریتش را به موضوع خیرین مدرسه‌ساز محدود نکند و در ادامه به سایر عرصه‌های مهیا برای فعالیت‌های عام‌المنفعه بپردازد و رسالت ترویجی خود را در آن حوزه‌ها نیز ایفا کند.

این برنامه در حالی به نوعی با مشارکت مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان روی آنتن می‌رود که در 13 سال دوران فعالیت این تشکل، ساخت 167 مدرسه با مشارکت آن صورت گرفته است و با بررسی‌های به‌عمل آمده می‌توان به این نتیجه رسید در مجموع 77 درصد مراکز آموزشی کاشان با نقش‌آفرینی عمده خیرین ساخته شده‌اند که از سال 94 تاکنون،‌ مسئولیت فرآیند احداث مدارس در کاشان به صورت کامل برعهده آنان بوده است.

در عین حال همچنان 100 مدرسه تخریبی و غیرمستحکم و همچنین 34 مدرسه دو شیفته در کاشان وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد عزم جدی‌تر و پیوند عمیق‌تر نیکوکاران شهر در عرصه مدرسه‌سازی کاشان مورد نیاز است هستیم و رسانه شاید بتواند منعکس‌کننده مطلوبی برای این تصویر دغدغه‌آمیز محسوب شود.

نخستین قسمت راه بی‌پایان که اجرای آن‌را شعله قهرمانی عهده‌دار است، به روایت قصه اکبر طالبیان‌مقدم خیر مدرسه‌ساز کاشانی، انعکاس مشکلات زیرساختی آموزشی شهر و… می‌پردازد.

راه‌ بی‌پایان همچنین عنوان کتابی است از جابر تواضعی روزنامه‌نگار و نویسنده کاشانی که با همین موضوع به زندگی آقای لاجوردی یکی از خیرین مدرسه‌ساز کاشان می‌پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.